Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › F-n va trött i underarmarna man blir av handskar!
-
chansade du med storleken när du beställde da kine handskarna från staterna??????
-
Första gången köpte jag dem från staterna. Mitt andra par köpte jag från norge. Chansade inte. L passade fint på mina normalstora händer. Verkar dock inte skilja så mycket på storlekarna.
-
Svar till:
Låt mig återigen slå ett slag för Da Kine Cold Water Mitts. Fungerar dramatiskt mycket bättre är exempelvis NPs tumvantar med öppen handflata m.m. Körde 3h i sträck med dem i söndags. Inte en tendens till att känna någon form av kyla trots 7-8 grader i luften och ingen kramp heller. De är slutna men har ett tunt slitstarkt material i handflatan + att de är förkrökta.
[/ QUOTE ]
En fördel till: Det är inte bara slitstarkt, det är tätt också. Jag har haft andra “vinerhandskar” med tunna slitstarka handflator, men de har sugit åt sig vatten som tvättsvampar så handflatorna har blivit iskalla på direkten.
-
För normalstora händer skulle jag rekommendera M eller S.
Själv har jag lite större händer än normal och kör med M efter
att ha testat L som jag tyckte vred lite på handen i
vågsegling och manövrar. Det fungerar mycket bra.http://www.windance.com har S kvar och det skulle jag rekommendera till många. Passar dom
inte dina händer så finns det alltid personer som vill köpa
dina DaKine Cold Water Mittens på stranden. -
Än så länge är det inte så kallt att du behöver de varmaste paren. Prova med bara ett par enkla gummihandskar modell städhandskar. Håller lite värme och tar inte för mycket kraft.
En del av att man blir trött beror på att man är otränad, man kan känna samma känsla om man surfat utan våtdräkt, eller inte surfat alls, länge och sen ger sig ut med en tjock våtdräkt. -
men., varför klippa i handskarna om man nu ska ha dom! är det lönt att ha då??
-
Greppytan hålls ändå mot bommen, det är de oskyddade ställena av handen som kyls av, alltså ovansidan av handen och fingrarna.
Funkar mycket bra med öppen handflata. -
Framförallt är det skydd för vinden som öppna handskar ger, tjockare neopren har inte så stor effekt. Jag har ett par PL fingervantar som är öppna i hela handflatan, bara tummen som har ett helt finger. Typ 1mm neopren, och jag tycker dom är varmare än öppna tumvantar, där vattnet stannar kvar i handsken om man ramlar i (vilket man ju gör en gång per vända om man nöter freestyle)..
-
Har nu testat mina nya Mystic handskar. Måste säga att de funkar ganska bra. Lite syrakänning ibland när man stog still och kämpade för att komma igång men betydligt mindre än med andra handskar jag testat. Sitter jäkligt tight och bra runt handen utan att klämma runt handleden.
Skulle dock vilja ha lite bättre anti slip i handflatan.
-
jag har aldrig surfat med handskar så jag har ingen aning, men är det verkligen så jobbigt (vad om det är det) med täckt handflata?? är det en sån här entusiast/progrej så att vi nybörjare inte märker skillnad med de lite mer erfarna gör det eller spelar det verkligen roll? bästa sättet att ta reda på är nog att prova själv!
-
Härligt, jag tänkte precis lägga mina sista CSN-balubas på ett par maui-handskar. Har de handskarna i butiken i Stockholm månne? Airborn heter de. Verkar vara mest Kite-prylar där annars enligt hemsidan.
-
Svar till:
ÄR d newbie så kommer dina armar att spy mjölksyra….
[/ QUOTE ]
Instämmer
Ni som har Biltemas neoprenhandskar. Har ni sprättat bort kardborregrejorna som ska vara till för att fästa fingertopparna bakåt? Jag vill bli av med mina. De är bara i vägen och rivs och har sig. Skulle vilja veta om handsken klarar att dessa tas bort utan att gå sönder bara.
Logga in för att svara.