Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › F2 Chilli 109
-
Svar till:
Ah, och här kommer petimeterteoretikern in i handlingen sådär lagom oväntat (och jobbigt).
Var F2 verkligen först med kort och brett?
Naish Flygande Gris, 239 lång 2002?
Mistral Score och Twister (framförallt Twister)?
AHD Maxxride 64, 250 lång 2001?Jag tycker att F2 blev korta, under 250, först 2004? Visst, 248 fanns 2003, men då fanns det ett gäng fresstyleplankor i samma längd eller kortare, väl? (AHD = 250, Flygande Gris = 240, Fanatic Skate 100 = 249, Skate 90 = 245, Mistral Joker 249 resp 251, Starboard = 249 och 250 etc…)
Ah, se det som lite “inget att göra på jobbet och roar mig med att petimetra lite i tråden” tyck.
Att sedan F2 2003, mer 2004 och än mer uppenbart 2005 tillhört kategorin klart dedikerade freestylebrädor är väl inte mycket att orda om.
Kort På!
[/ QUOTE ]
Jajaja… Jag reviderar. F2 var först med korta och breda brädor som var BRA!
Men det sista du skriver är helt sant. Och det verkar hålla i sig, F2 gör de mest dedikerade freestylebrädorna. Vill man ha en som man skall freeridea på och göra lite freestyletrick då och då så kan man ju köpa super-X brädan! Eliminator. Den lär ju vara snabb och går dessutom utmärkt att göra freestyletrick på. Men den kanske inte är lika stabil som en ren freestyle.
För min egen del så vill jag ha en ren freestyle, inget freeride! Det är ju skittrist att segla fram och tillbaka! Det är ju tricken man lever för!
För övrigt fick jag SMS från Niklas S igår, då hade han satt Gozzada med 4.2:an i Pozo!!!! Stylepimpz regerar!
/Staffan
Logga in för att svara.