Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed challenge Haga Park

  • jester

    Medlem
    28 maj, 2006 vid 19:30

    Jahopp. Läge att summera en fantastiskt rolig helg.

    Dag 1: Börjar med bra med vind, om än något byig. Tar mig ut till tidtagartornet. Röda flaggan går upp. Börnar ut mot startbojen. Hamnar i vindhål. Mac TS står u guppar lite med mig med sin 120 liter… Driver bakom ett jv-la skär… Simmar i 45 minuter… Kommer upp, blåser som faen. Höjdar som en galning rätt emot chopp på över en meter. Kraschar såklart. Sessionen flaggas av… Total frustration, fick inte satt en enda tid… Markus Emanuelsson vinner sessionen på 62 km/h och Stavnås o Daniel delad tvåa på 61 km/h.

    Jag lackar ut totalt och bestämmer mig för att låta Daniel köra min TB58, då han inte hunnit få sina små-brädor innan. Fattar inte hur gubbarna vågade köra så fort som dom gjorde under eftermiddags-sessionen. Värsta sjö jag sett någonsin… Daniel toppade denna session före dom andra gubarna.

    Dag 2: Blåser bra innan skepparmötet, men mojnar sedan. Tävlingen dra

    Slutsats: Kul att träffa så mycket trevligt folk. Tävlingsformen funkade oväntat bra, även om det faktiskt var riktigt svårt att över huvud taget komma upp på speedstrippen första dan. Synd bara att inte fler folk ställde upp i tävlingen, bara. Jag lär dyka upp i Lomma oxå… Kan ju bara förbättra mig från att ha kommit nästjumbo totalt…

  • jester

    Medlem
    28 maj, 2006 vid 19:49

    Oh… Glömde…

    Var tvungen att åka lite hastigt på lördags-kvällen. Så jag hälsar alla jag inte hann säga hejdå till nu såhär i efterskott!!!

    Och ett stort tack till ÖWC som alltid tar emot alla surfare med öppna varmar. Så najs!

    Var även kul att så många återförsäljare var på plats. Wallén var p¨å plats (Stackars Gustav hade dock så mycket att göra med tävlingen så han knappt hann visa upp sina prylar), Surfers Paradise var där, OnWater och Surfbutiken.nu oxå. Kul att klämma på prylar!!!

    Oh… Jag och några till kom på ett nytt namn för freestyle: Balett-segling… Passar SÅ bra! 😉

  • Knatte

    Gäst
    28 maj, 2006 vid 20:30

    Körde några med GPS:er också, så att man kan se fler tider på GPS.speedsurfing.com ?
    Har inte sett så många tracks där hitills:grin:

  • jester

    Medlem
    28 maj, 2006 vid 21:10

    Jorå. En del körde väl GPS. Jag fick ju bara kört 2 repor i strippen, så jag fick inte ens ihop till en full session. Dock ganska meningslöst som GPS-session då alla max-repor var på exakt samma ställe.

    Men som sagt, så fungerar laser-pistolen faktiskt riktigt bra. Blev ju lättare att se tävlingen då. Jämfört med att folk sticker i väg i olika riktningar i jakt på plattaste vattnet/mesta vinden. Dock är det viktigt att få till många repor, för att få bra vind på själva mätsträckan.

    Se nu till att hänga med ner till Lomma o rejsa lite. Om inte annat för att se o lära av dom 4-5 gubbarna i toppen. J-vlar va dom är duktiga. Dessutom grymt trevliga allihop.

  • beachpojken

    Medlem
    28 maj, 2006 vid 21:12

    Grymmt skön stämmning på tävlingen måste jag säga. Maten och lördagsfesten var kalas.. kommer faktiskt ihåg de första låtarna som spelades då hehe..
    På fredag bär det av mot lomma där jag antagligen också kommer att hålla i laserpistolen.
    Aloha

  • jester

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 07:09

    Oj. Vi får inte glömma o tacka hjältarna som satt uppe i tornet o sköt med laserpistolen. Fi faen va kallt det måste ha varit!!

  • imported_macts

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 07:46

    Håller med, en eloge tiill laser killarna/tjejerna! Såg ganska kallt (och kanske rent av lite långtråkigt…) ut.

  • jeppe

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 09:39

    Vill passa på och tacka själv!

    Grymt bra tävling, bra jobbat Gustav och C.O.

    Sen så är det ju bara att konstatera att ÖWC är helproffsiga på att arrangera surffestivaler, kan det bli roligare än helgens evenemang?

    Rätt nöjd med min insats i tävlingen, var rätt så tveksam att ställa upp. Men med lite push från Mac och Getwet så blev det av. Har ju inte direkt vart med i ngn tävling tidigare, så man får väl vara rätt nöjd med en sjätte placering. 😀

    58 km/h känns helt okej, i de förhållande som rådde.

    Nu har man ju får blodad tand och måste kitta upp mig.

  • bigpete

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 15:08

    Ska bli kul att se om nån från kusten hänger på i Lomma eller om en insjöseglare blir snabbast även då.

    Grattis Markus

  • speedkenta

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 15:29
    BigPete wrote:
    Ska bli kul att se om nån från kusten hänger på i Lomma eller om en insjöseglare blir snabbast även då.

    Grattis Markus

    Tja vi sa det på stranden.
    I den vilda fighten mellan väst och ostkusten har nu inlandet blandat sig i.

  • surferboy

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 15:46

    Vi får hoppas att fler kommer från västkusten bara. Vi saknade ju ett stort gäng Göteborgare.

    Tack själva alla som kom! Nu får vi bara hoppas att vinden är med oss även i Lomma.

  • surferboy

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 15:48

    Appropå… jag jobbar på att få upp bilder till rapporten på hemsidan. Jag säger till när det är klart. Jag har ett flertal ganska schyssta bilder. Även om jag får erkänna att jag hade lite för fullt upp för att hinna plåta så mycket som jag hade velat.

  • styret

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 18:14

    ja det var roligt

  • speedkenta

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 18:39

    Vad fan dricker du finöl

  • surferboy

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 20:15

    gå in på denna länk och ladda hem pdf:erna med bilder från Haga Park.

    Tyvärr var jag lite upptagen med tävlingen så det blev inte så många bilder från dag 1.
    http://www.north-sails.com/template/main.asp?iMenuID=500&iParentMenuID=478

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed challenge Haga Park

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.