Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008

• surfan

Medlem
    30 augusti, 2008 vid 20:51
    Jester;495424 wrote:
    2 veckor kvar.. Vilka kommer?

tobhed: jag finns tillhanda som baksupport, men själva hanteringen överlåter jag åt andra.

Alla: glöm inte att märka upp GPS:er och SD-kort! Det underlättar för funktionärerna.

Du och jag!!! 😉

• imported_macts

Medlem
    30 augusti, 2008 vid 21:17

Jag kommer om prognosen ser bra ut

• faster

Medlem
    31 augusti, 2008 vid 07:59

Det gör jag också, och om mitt skadade ben är friskt.

• teamrider

Medlem
    1 september, 2008 vid 18:01

jag dyker också upp om det är prognos annars rensar jag nog rabatterna istället. Att umgås med allt för många speederz kan ju vara farligt 🙂

• tobhed

Medlem
    1 september, 2008 vid 19:26

Inbjudan & seglingsföreskrifter är nu uppladdade (kolla inlägget först i denna tråd).

VIKTIGT att kolla igenom så att man märker upp sin GPS & sitt SD-kort på rätt sätt för att underlätta för våra funktionärer.
    Vidare ser jag gärna att så många som möjligt kör med GT11 eller GT31 (med SD-kort) för att underlätta, detta är dock inget krav…

• hanko

Medlem
    3 september, 2008 vid 06:34

@tobhed 495951 wrote:

Inbjudan & seglingsföreskrifter är nu uppladdade (kolla inlägget först i denna tråd).

VIKTIGT att kolla igenom så att man märker upp sin GPS & sitt SD-kort på rätt sätt för att underlätta för våra funktionärer.
    Vidare ser jag gärna att så många som möjligt kör med GT11 eller GT31 (med SD-kort) för att underlätta, detta är dock inget krav…

Antar att Amaryllon är lika eller snarlik GT11 o GT31?

• jester

Medlem
    3 september, 2008 vid 06:38

Amaryllo = GT11

• hanko

Medlem
    3 september, 2008 vid 07:23

@Jester 496334 wrote:

Amaryllo = GT11

Thank you SpeedMaster….

• tobhed

Medlem
    9 september, 2008 vid 20:16

Anfall är ju som bekant bästa försvar så därför reser jag redan nu en lite varningsflagg. Tävlingen kan ev bli uppskjuten till nästkommande helg om inte prognosen börjar visa på mer vind inom de kommande dagarna. Jag har pratat med Gustav på Wallén samt några av de tävlande och alla verkar vara överens om att det inte är någon idé att försöka dra ihop folk vid tveksamma förhållanden. Det finns säkert både för- och nackdelar med att göra så här, men låt oss nu inte gå händelserna i förväg utan låt oss invänta några dagar till.
    Har du tillgång till tillförlitliga prognoser (utöver de som alla andra också kan se) över helgen så är du välkommen att delge dessa antingen direkt här på konfen eller skicka till mig så att vi kan fatta rätt beslut.

• andersbq

Medlem
    10 september, 2008 vid 04:27

Söndagen ser ju just nu klen ut, men lördagen ligger på 10-7 m/s med mest vind på förmiddagen från ONO. Det är ett högtryck som bygger in från norr och det kan ju bestå ett tag, så det är ju inte säkert att det blir någon vind helgen därpå.

• surferboy

Medlem
    10 september, 2008 vid 09:37

Ok Anders håll oss uppdaterade!

@andersbq 498441 wrote:

Söndagen ser ju just nu klen ut, men lördagen ligger på 10-7 m/s med mest vind på förmiddagen från ONO. Det är ett högtryck som bygger in från norr och det kan ju bestå ett tag, så det är ju inte säkert att det blir någon vind helgen därpå.

• swe-31

Medlem
    10 september, 2008 vid 10:49

Nästa helg 20:e Sept. är det Skåneserien formula i Åhus, Flera av oss speedare som skall på den tävlingen, det är inte ok att flytta SWT speeden om detta inte har varit klart från början att det var två helger som var alternativet.

• imported_mickeo

Medlem
    10 september, 2008 vid 11:10

Håller helt med Tobias är det inte en vettig prognos så bör väl tävlingen flyttas oavsätt om det är några som har tänkt köra formula eller wave så är det ju en speed tävling och det blir ju inte så mycket speed i 5-7 m/s som prognoserna visar på just nu.
    Jag har svårt att se varför man ska köra 80 mil och sitta på stranden även om det kan vara trevligt.
    Mvh
    MickeÖ

• p-malmkvist

Medlem
    10 september, 2008 vid 11:20
    SWE-31;498535 wrote:
    Nästa helg 20:e Sept. är det Skåneserien formula i Åhus, Flera av oss speedare som skall på den tävlingen, det är inte ok att flytta SWT speeden om detta inte har varit klart från början att det var två helger som var alternativet.

Naturligtvis ska spelreglerna vara klara innan.. Tycker själv att speedtävlingarna på öland, TT etc ska anordnas den bästa helgen under en månad.. Exempelvis tävlingen på haga anordnas den helg i maj med tillräckligt bra prognos och motsvarande för TT i oktober.. På så sätt borde bättre förhållanden fås på tävlingarna..
    Men att köra från tex Stockholm till Klagshamn på en dålig prognos tror jag inte så många gör.. Ingen vill väl kora en vinnare i speed i vindar på 7 m/s..:wink:

• klang

Medlem
    10 september, 2008 vid 15:52

@P Malmkvist 498550 wrote:

Exempelvis tävlingen på haga anordnas den helg i maj med tillräckligt bra prognos och motsvarande för TT i oktober..

Jag och Tobbe diskuterade detta härom dagen, arrangemang runt om kring får hållas sparsamma till fördel för själva seglingen. Konceptet fungerar ju fin-fint redan nu när vi kör våra lokala speed-cupper. Men, om det är tal om en 60-mil körning…

Så kvarstår problemet med att:

– Ansöka om ledighet 4 helger i rad, min regering börjar då prata om inflation, segregering och utsatta folkgrupper…

– Boka någonstans att sova, har blivit för gammal för att ligga och frysa i bussen… brukar inte Haga vara välbokat redan i maj?

Är jag ensam toffel i detta forum?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.