Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge Lomma

  • jester

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 07:24

    OK. Måste ha missat dom vindbyarna. Men som sagt riktigt bra vind egentligen. Så här i efterhand var det väl inte så jättesmart att köpa en 80-liters bräda…. 😉 Får nog se till att skaffa en 100-liters slalombräda…

    Mjo, men hälften av deltagarna planade ju aldrig på lördagen… Och Markus körde ju faktiskt 10 kvadrat… Men man har ju naturligtvis rätt att ha olika åsikter… 🙂

    Kan ju nämna att Daniel satte sina bästa hastigheter med nya Falcon 80. Ser grymt fin ut. Han fick både den och Falcon speed levererade i kartong på lördag morgon. Han såg ut som ett litet barn på julafton när han packade upp brädorna..

  • hankloose

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 08:35

    Underbart! Min Falcon speed kommer i veckan! E oxå riktigt sugen på en falcon 80!!!

  • jester

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 08:38

    Skall slänga upp en bild eller 2 i eftermiddag på prylarna…

    Inga syrliga kommentar ang Hypersonic idag? Mår du inte bra? 😉

  • hankloose

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 10:55

    Näe allvarligt talat så sparar jag på dom kommentarerna tills en annan dag! Det e ju lite synd om dig nu när du har ont i armen å har pajat din fena!

    Hank

  • jester

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 11:02

    Brädan gick ju oxå söänder lite. Fick en liten ding på den… 🙁

    Funderar skarpt på att skaffa 2 nya brädor. en på runt 100 liter och en på 125 liter. Det hade inte gjort ont, mer än i plånboken då…

  • hartwig

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 11:28

    Jag håller fullt och helt med Dala om att speed skall seglas så fort det ges minsta lilla chans. Det får inte bli som på 80 och nittiotalet när slalom var väldigt populärt och det mesta av tiden gick åt till att vänta på min.vinden
    8-9m/s. Med tanke på att många reser långt så måste ambitionen vara att segla så fort allra minsta möjlighet ges. Annars är risken väldigt stor att ännu
    färre dyker upp på tävlingarna. Var håller förresten all speedare hus. Ni skriver
    ju ständigt på forumet, men när det väl gäller så sviker Ni. Vi var endast åtta seglare i Lomma. Det primära för mig är formulasegling men jag tycker att fartsegling är utmanande och väldigt roligt. Det går att deltaga även med lite äldre grejor. Ulf Sjöstedt uppnådde 62km/tim med en 8-9 år gammal hembyggd bräda bestyckad med en nästan lika gammal Northrigg på 6,2kvm. Själv använder jag gamla Simmer SC5:or från 98 och kan naturligtvis inte hävda mig mot toppgubbarna med dessa lasor. Men det är lika förbaskat roligt ändå. Ett stort tack till Gustav och Hans på Wallens med medhjälpare som gjorde Lommatävlingen till en fullträff.

  • tobhed

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 12:04

    Hank, ska du inte ha kvar din F2:a? (var det en medium eller small du hade?)

    Snygga gubbar….
    http://www.lewold.se/Sm/images/fullsize/DSC_0042.JPG

  • jester

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 12:12

    Ulf skall ha en stor applåd. J-klar vad fort han gick med sina äldre prylar! Mycket imponerande!!
    Ang vinden, så tycker jag att lite mer än halva startfältet bör kunna ha möjlighet att plana åtminstone… Var ju 4 eller 5 pers som fick DNS första dan.

    Men håller med om att tävlingarna är förbaskat roliga! Har ju inte gått sådär jättebra för mig heller, men kul har jag haft!

  • fredrik-ygge

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 12:50
    tobhed wrote:
    http://www.lewold.se/Sm/images/fullsize/DSC_0042.JPG

    Går det att få namn från vänster till höger?

  • jester

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 12:58

    Här kommer namnen. (från vänster till höger, framifrån sett). Med reservation för dåligt minne/stavning av namn..

    Jesper Kinnås, Ulf Sjöstedt, Mats Hartwig, Tobias Hed, Daniel Borgelind, Markus Emanuelsson, Robert Stavnås och Daniel Nerhagen.

  • surferboy

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 13:23

    Nu finns det en rapport samt en resultatsammanställning på vår hemsida. Jag har inte fått tag i alla bilder som togs så bildspel kommer senare i veckan.

    Tack alla som kom!

    Nästa helg kör vi i Askimsbadet, Göteborg. Skepparmötet startar kl 10.00 på lördag 10/6. Missa nu inte detta. Speciellt alla speedgubbar i Götet. Vi saknade er både på Haga Park OCH i Habo Ljung. Nu har ni en tävling på hemmaplan så inga ursäkter accepteras!

  • johanc

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 13:29

    Ur sydsvenskans reportage:

    “Det blåser rejält nere vid vattnet, fem meter i sekunden.”

    Yikes! Att ni vågade Er ut!!

    :#

  • jester

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 18:10

    Kollade just igenom min gps-session, och måste säga att under sådana gynnsamma förhållanden som vi hade i Habo så verkar laser-pistolen stämma ruggigt bra. Hade 30.1 knop som snabbast på mätsträckan på den repa jag klockades för 56 km/h (30,2 knop).

  • Knatte

    Gäst
    5 juni, 2006 vid 18:50
    tobhed wrote:
    Hank, ska du inte ha kvar din F2:a? (var det en medium eller small du hade?)

    Snygga gubbar….
    http://www.lewold.se/Sm/images/fullsize/DSC_0042.JPG

    Kan inte se någon bild, utan bara error…

  • the_novice

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 19:00
    Surferboy wrote:
    Nu finns det en rapport samt en resultatsammanställning på vår hemsida. Jag har inte fått tag i alla bilder som togs så bildspel kommer senare i veckan.

    Tack alla som kom!

    Nästa helg kör vi i Askimsbadet, Göteborg. Skepparmötet startar kl 10.00 på lördag 10/6. Missa nu inte detta. Speciellt alla speedgubbar i Götet. Vi saknade er både på Haga Park OCH i Habo Ljung. Nu har ni en tävling på hemmaplan så inga ursäkter accepteras!

    Kommer man att få köra ned till vattnet eller måste man stå på parkeringen och bära grejorna 500m…?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge Lomma

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.