Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 SX S 05 vs 06

• imported_mickeo

Medlem
    5 juli, 2006 vid 10:03

Tjena jag har en Manta 59 kanonbräda som jag säljer för 7000sek.
    Ring om du är intreserad.
    0735-098006
    Mvh
    MickeÖ

• klang

Medlem
    17 juli, 2006 vid 09:09

Vad blev det för en bräda?

Jag går också och spekulerar på nyinköp. Är just nu inne på en SX 06:a (S) men det finns ju en massa alternativ. JP verkar ju också satsa för fullt med Micah.

Om man vunnit på lotto och ska köpa en ny slalom runt 90 liter, vad skulle ni rekommendera mellan

Sonic
    SX
    Falcon
    JP Slalom II

Har jag missat någon som är bör undersökas?

• jester

Medlem
    17 juli, 2006 vid 11:06

Har jag missat någon som är bör undersökas?

Exocet Warp Slalom (fd Exocet Turbo Boost) har du missat. Otroligt skön bräda som dessutom är riktigt snabb. Jag körde ju över 35 knop på den första dagen jag körde med den.
    Mer info:
    http://www.exocet-original.com/index_en.asp
    http://www.surfbutiken.nu/

• speedjanne

Medlem
    17 juli, 2006 vid 14:35

Tabou Manta 59!!!! Alla andra brädor väger bly i jämförelse.Bästa brädan jag har haft.

Mvh Janne

• mgs

Medlem
    17 juli, 2006 vid 16:30

Varför inte Naish 07 Slalom 91 219 58.7 91

• tobhed

Medlem
    17 juli, 2006 vid 18:05

När tänkte du köpa brädan?
    Om du tänkte köpa en ny typ idag så måste du tänka på att slalombrädor inte är direkt någon lagervara – tror t.ex att det kan bli svårt att skaffa en JP slalom II och kanske även en Fanatic etc. Ska du ha ett större urval av brädor så är det lika bra att börja titta på 2007 i så fall…

Sen är det ju som om vi har pratat om tidigare att fart handlar om kontroll och för någon nummer sedan (Maj?) så testades att antal brädor i någon av de engelska blaskorna (Jesper vet…) och det visade sig i stort sett att brädor går lika fort, men är mer eller mindre enkla att kontrollera. Efter att ha seglat både F2 sx s & JP slalom II 84 så kan jag bara hålla med tidningen – F2:an är enklare att segla och hantera medans det ”känns” som om det går fortare med JP’n samtidigt som man tror att man ska slå ihjäl sig på varenda slör 🙂
    Finns väl inte heller någon som kan säga vilken bräda man ska alla (precis som jag antydde ovan), det är väl en frågan om tycke och smak etc så det är väl bara att hitta någon som verkar ha samma mått som du och kolla runt vilka brädor som används av respektive och höra vad de tycker.

• danielt

Medlem
    18 juli, 2006 vid 06:37

Micke,

Ar intresserad av Mantan. Kan ej ringa. Du kan na mig pa:d_talje@yahoo.se

/Daniel

• danielt

Medlem
    18 juli, 2006 vid 06:43

Micke,

Intresserad av att kopa Mantan. Kan ej ringa. Jag nas pa: d_talje@yahoo.se

/Daniel

• klang

Medlem
    18 juli, 2006 vid 07:31

Jag tänkte göra investeringen nu till hösten för att kunna njuta av stormarna fullt ut ;-).

Exocet Warp Slalom ser onekligen jäkligt nice ut, det står mellan F2 SX som jag kört på tidigare och Warpen…

/Klang

• jester

Medlem
    18 juli, 2006 vid 07:44

Exocet Warp Slalom ser onekligen jäkligt nice ut, det står mellan F2 SX som jag kört på tidigare och Warpen…

Vet att Rickard skall göra/har gjort en beställning nu i dagarna på Warp Slalom, för leverans augusti/september. Slå en pingla till honom, tycker jag! Du har kontaktuppgifter här: http://www.surfbutiken.nu/sitepage.php?lid=4

• klang

Medlem
    18 juli, 2006 vid 20:06

Jester, tack för tipsen, men det slutade med en F2 SX (s). Vi får väl ta ett rejs en dag och se vilken bräda som går bäst 😉

/Klang

• tobhed

Medlem
    18 juli, 2006 vid 21:46
    Klang wrote:
    Jester, tack för tipsen, men det slutade med en F2 SX (s). Vi

Bara nyfiken, vilka segel har du till brädan?

• klang

Medlem
    18 juli, 2006 vid 23:15

Njaa… inget upphetsande än sålänge. Försöker samla på mig segel med många härliga cambers, så som VX och VX2 (ingen annan vill ha de gamla seglena 😉

Ett äldre NP NFR 5.0, SailWorks Revo 5.4, 5,8, NP VX 5.6, 6,4, och NP VX2 7.1. Mest en massa gamla prylar förrutom revo seglena som är -06 (dock vågsegel men är rätt allround). Notera att alla mina NP segel är signerade av BD och gör dem extra snabba, fungerar nästan lika bra som ”flames”.

More cambers to the people 😛

/Klang

• jester

Medlem
    19 juli, 2006 vid 06:23

Kom upp till TT i oktober (F2 Speed Challange) så skall jag köra skjortan av dig! 😉

Lånar en Thommen RS65 av Surfan, tills jag får mina nya brädor, som är en av BDs fd brädor. Den går tyvärr inte snabbare för det… 🙁

• klang

Medlem
    19 juli, 2006 vid 07:22

@Jester]Kom upp till TT i oktober (F2 Speed Challange) så skall jag köra skjortan av dig! ) [/QUOTE wrote:

Hahahaha… ja, det lär du göra, speciellt med BDs prylar. Du har ett psykologiskt övertag… 😀 Men jag ska försöka komma upp iallafall och köra några rundor. Det verkade riktigt kul i Habo Ljung!

Behöver man sjögräsfena vid TT (Torkelstorp) vid den tiden på året? Hos oss i Habo börjar det så smått att växa igen…

/Klang

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 SX S 05 vs 06

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.