Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › F2 SX S 05 vs 06
-
MGS wrote:Varför inte Naish 07 Slalom 91 219 58.7 91
Denna är högintressant. Med allra största sannolikhet blir det en Manta eller Naish.
Alla som har Mantan älskar den och de verkar vara av extremt god kvalitet. Fick låna Speedjannes Manta 68 i någon timma och den var väldigt, väldigt skön. Extrem kontroll! Batterierna i GPS var till min förtvivlan slut, men den kändes väldigt snabb. Högt vattenläge och skönt ”kolfibersmatter” gav en underbar surfkänsla. Känns också väldigt tryggt att köpa på Surfcompaniet.
Det vore dock kul att köpa något annat än Fiskebäck-standard. Tycker Naishen är snyggare och den är några tusen billigare om man förbeställer. Tycker att den ser formmässigt väldigt rätt ut som hårdvindsslalom och verkar vara ett riktigt lätt kolfiberpaket. Fahléns butik är också en av dem i landet jag helst handlar från. Han verkar väldigt engagerad och trevlig och nystartad surfbutik behöver allt stöd den kan få. Dock har jag inte lyckats få kommentarer från någon som testat brädan (eller semiföregångaren Hybrid slalom). Har inte heller hittat några tester. Är det ingen som kan säga något om denna och helst referera till några tester?
Edit: Hade visst fått fel prisuppgift först. Naishen är inte billigare.
-
Slalom PRO 07 skilljer sig endel från Hybridslalom, dels i shapen men ffa i konstruktionen. I år är det dubbelsandwich och carbon i både däck och botten. Styvare och lättare än någonsin, men också dyrare. Kontruktionen är samma som i freestylebrädorna och min 116L (06´) väger 6.2 kg – på riktigt (ingen tabellvikt). Gissar att nya konstruktionen på Slalom ger en bräda som är 3-500gram lättare än 06.
Kan väl tilläggas att priset egentligen är lågt eftersom kolfiberpriset har höjt inköpspriset på brädor rätt rejält och vi lär nog få se höjningar i de flesta butiker i år…
Som sagt det är en 07 modell och jag har inte sett några tester, än. Speed Pro ligger bra till på gpsspeedsurfingsidan dock.
Naish har dessutom en ”vanlig” slalom/freeride linje i år.
Logga in för att svara.