Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing få fast riggen i brädan.

• få fast riggen i brädan.

Publicerad av lajvarn på 27 juni, 2004 vid 17:02

hej. jag har en liten fråga. jag har en mastfot som passar alldeles utmärkt till min gamla mistral explosion från -94 kanske. men om jag nu vill köpa ny bräda utan att behöva köpa ny mastfot? har tagit lite bilder, kan jag få fast min rigg på dom flesta brädorna med min utrustning?

dixon svarade 20 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • lajvarn

Medlem
    27 juni, 2004 vid 17:02

nån grej.

• lajvarn

Medlem
    27 juni, 2004 vid 17:03

grejen under..

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2004 vid 17:20

Det är inga problem att använda din mastfot på nyare brädor. Det är fortfarande samma mastfotsskena.

/Lars

• lajvarn

Medlem
    27 juni, 2004 vid 17:21

behöver jag inte alls använda “grejen”?

• fjant

Medlem
    27 juni, 2004 vid 18:16

Troligtvis så sätter du “grejjen” i brädan. Den har väl en skruv under sig som passar i en fyrkantig mutter. I med muttern i skenan och skruva fast “grejjen” på lämplig plats på brädan. Sätt i jointen i “grejjen”. Troligtvis på exakt samma sätt som på din gamla bräda.
    För ca. 400:- kan du köpa en ny “grej” med integrerad joint. Hållbarare, lättare och mindre delar att slarva bort.

/Fjant

• lajvarn

Medlem
    27 juni, 2004 vid 20:56

okej, det låter bra, får börja spara till en sådan.

• dixon

Medlem
    28 juni, 2004 vid 10:43

Har en precis lika fin grej till min Fanatic Lite Bee från 88. Skruva först in grejen i brädan, sätt sedan in mastfoten igrejen. Om det kärvar ställar man brädan på högkant.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing få fast riggen i brädan.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.