Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fågelbilder!
-
Fågelbilder!
Publicerad av dalen på 27 augusti, 2009 vid 05:26Vem var det som ville ha bilder och film på fåglar bland våra kites?
Jag har bilder och en hel del film om någon behöver.
Mvh
Mårtenlarssa svarade 15 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
do mska ju helst vara på land nära en kite och inte på flykt!”#!”!
-
mm de där bilderna bevisar ingenting. Hade jag varit ornitolog, hade jag nog påstått att kiten skrämt upp dem ur deras bon och på bilderna ser man hur, de i panik, försöker fly från draken.
-
By the way så får jag svar i morgon eller på måndag när jag kan träffa Länsstyrelsen angående Lundåkrareservatet. Ska även få tillgång till övriga intressenters svar på remissförslaget. När jag pratat med Länsstyrelsen kommer jag att försöka få till stånd ett möte med kommunerna, ornitologerna, markägarna och såklart surfarna.
Ps. Mårten, jag måste nog snart testköra en Xelerator Thrill. Ds.
-
Quote:By the way så får jag svar i morgon eller på måndag när jag kan träffa Länsstyrelsen angående Lundåkrareservatet. Ska även få tillgång till övriga intressenters svar på remissförslaget. När jag pratat med Länsstyrelsen kommer jag att försöka få till stånd ett möte med kommunerna, ornitologerna, markägarna och såklart surfarna.
…och vi måste fixa till vårt möte Henric!
MVH
Daniel
-
jakobb;570758 wrote:mm de där bilderna bevisar ingenting. Hade jag varit ornitolog, hade jag nog påstått att kiten skrämt upp dem ur deras bon och på bilderna ser man hur, de i panik, försöker fly från draken.
OK! Då kan du få filmen istället för bilden där du ser att fåglarna inte flyr undan och då är saken biff. Sedan skrämmer ju vissa kites mera än andra. Helt ärligt så är jag nog räddare för vissa kiteare än vad fåglarna är.
-
Henric;570763 wrote:By the way så får jag svar i morgon eller på måndag när jag kan träffa Länsstyrelsen angående Lundåkrareservatet. Ska även få tillgång till övriga intressenters svar på remissförslaget. När jag pratat med Länsstyrelsen kommer jag att försöka få till stånd ett möte med kommunerna, ornitologerna, markägarna och såklart surfarna.
Jag har en du kan få testa, bara hojta till
Logga in för att svara.