Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › falsterbo söndag.
-
falsterbo söndag.
Publicerad av ohlen på 19 september, 2008 vid 13:42äntligen börjar det blåsa! söndag ser bra ut men fel vindriktning:( vi är rätt nya och tänkte testa Falsterbo eller Skanör. finns det något annat bra spot, runt lund, som passar vindriktningen ?
gh0st svarade 16 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
ska de inte va NO på söndag me? typ inget som funkar då.. tyvärr
-
Lundåkra i Landskrona funkar på ostliga vindar. Kan vara lite trång launch/landning ibland men i övrigt nybörjarvänligt.
Bäst är enligt mig rent ostligt eller sydost. Vid NO/NNO tenderar det att bli rätt byigt. -
JohanW;501042 wrote:ska de inte va NO på söndag me? typ inget som funkar då.. tyvärr
okej tackar
-
rikard222;501174 wrote:Hej var liger det ????Borrby
Österlen 8 km öster om Sandhammaren
-
men asså när man mäter vilket håll det ska blåsa och vi säger att det blåser sydöst menar man att det blåser från eller till sydost?
-
ohlen;501182 wrote:men asså när man mäter vilket håll det ska blåsa och vi säger att det blåser sydöst menar man att det blåser från eller till sydost?
När det gäller vind ex sydliga vindar så kommer vinden från syd. När det gäller ström (strömt vatten)så är en sydlig ström att strömen går söderut.
-
@rikard222 501174 wrote:
Hej var liger det ????Borrby
inget nybörjar ställe precis.. jävligt strömt!! och de behövs rätt mycket vind för o köra där..
-
Gislövshammar, funkar inte det bra på NO?
Har aldrig kört där men tänkte passera där på tisdag på vägen till Malmö.
Eller är jag fel ute? Tipps någon. -
@Atte 501244 wrote:
Gislövshammar, funkar inte det bra på NO?
Har aldrig kört där men tänkte passera där på tisdag på vägen till Malmö.
Eller är jag fel ute? Tipps någon.det e läge att ha koll på läget om man ska kita i gisslöv.. inte så lätta förhållanden där.
-
@Atte 501247 wrote:
Tack för svaret.
Men är Gislövshammar en bättre spot, eller ät det bara svårare?
Enl spotguide är den bättre på NO./Atte
beror lite hur man ser på det.. för nybörjare e gisslöv mycket sämmre.. mindre riggyta och mindre plats på vattnet mer sten.. borrby e en fet lång sandstrand men ändå hyffast stora vågor o strömt vatten.. men fuckar du upp det i borrby driver du snällt in på en sandstrand
-
@mjersen 501250 wrote:
beror lite hur man ser på det.. för nybörjare e gisslöv mycket sämmre.. mindre riggyta och mindre plats på vattnet mer sten.. borrby e en fet lång sandstrand men ändå hyffast stora vågor o strömt vatten.. men fuckar du upp det i borrby driver du snällt in på en sandstrand
Hmmm, fuckar upp det har jag gjort 1 gång….. i veckan i några år nu;)
Gillar inte Sten och hans polare./Atte
-
mycket sten i Gislöv, inga nybörjarspots. Borrby funkar om man klarar av att hantera vågor och vatten med starka strömmar. Gislöv om du kan kita bland stenar och vågor.
Logga in för att svara.