Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fan va jag gillar tysken!!!
-
Fan va jag gillar tysken!!!
Publicerad av kristjans på 18 april, 2006 vid 11:27Dom har så störda projekt, vet inte om man kan kalla det innovation men experimentiellt är det iallafall
För “cargo vessels” säger dom att dom kan sänka diesel omk. med upp till 50% under optimala vind förhållandekolla: http://www.skysails.info/
o lite video her:
http://62.96.221.234/streamingfarm/Skysails/Jan_Luikenfilm_06omusi_256k.wmvpjoter svarade 18 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
celestial wrote:Höhö … shit va överriggad man skulle va!
haha.. -
Är det bra att sätta kiten i fören. Måste ju bli svårtstyrt om den ska stå för ca 50% av kraften… verkar inte genomtänkt.
nic
-
den e fjärrstyrd på nått jevla sätt så man kan styra den somen vanlig kite
-
Luuddee wrote:den e fjärrstyrd på nått jevla sätt så man kan styra den somen vanlig kite
Jag tänkte mer att båten blir svårstyrd om kitekraften drar i fören. kraften borde dra någonstans bakom mitten om man ska ha någon styrförmåga på båten kvar.
nic
-
trro ludde menar att båten är fjärrstyrd som en vanlig kite å inte kiten. hummm
-
Luuddee wrote:gammalt har ju varit uppe väldans mycket innan här va
Jao, ett par gånger…
För övrigt är kiteskrället mellan 500 o 800 kvadratmeter.
Snacka om krav på one-pump där minsan! (= -
50% my ass
Enda gången man fick se en bild på båten o kiten samtidigt så rörde sig inte 20m båten knappt. Det vore spännande när de skulle försöka få någon som helst effekt på 250m lång supertanker.
Lysande exempel på hur teori o praktik skiljer sig åt -
Jag tror bilden är ett montage. De kommer knappast fästa den längst fram i fören. Sedan så kanske 50 % inte är så omöjligt. Tankfartyg kräver väldigt lite effekt att driva fram, i alla fall om man tar hänsyn till vikten.
-
Nähä…
Tror du verkligen att den är ett montage?
Skarpt!Lite effekt…?
Hur stor kite krävs för att klara ca 17 knop hälften av tiden. -
SamHansson wrote:fattar inte att dom bara tar en V19
Nä
Dom går ju att stacka dessutom, fatta läget.
50st stackade v19. Satan i havet, då snackar vi bottendrag deluxe. -
Eddie wrote:Nähä…
Tror du verkligen att den är ett montage?
Skarpt!Lite effekt…?
Hur stor kite krävs för att klara ca 17 knop hälften av tiden.va trevlig du e eddie… 🙂
en tanker kräver inte så jäkla stor effekt då den väl fått upp farten, rätt mkt rörelseenergi i den där och skroven är gjorda för att glida lätt i vattnet. därför dom har så helvetes lång bromssträcka. ungefär som min 240, väger rätt mkt och är sjukt aerodynamisk så jag har bara motorn igång halva vägen till lomma.
Logga in för att svara.