Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fan vad värdelöst det är i Sverige

• Fan vad värdelöst det är i Sverige

Publicerad av anonym-anvandare på 31 maj, 2005 vid 14:10

Det är ju sjukt kass säsong hittills i Sverige!! Det blåser ju nästan aldrig och det ser ju värdelöst ut framigenom också!!

borje svarade 19 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2005 vid 15:30

You’re beating a dead horse man!

• calle_b

Medlem
    31 maj, 2005 vid 15:44

hallå, du snor juh min tråd: VART FAN E VINDEN wink.gif
    jag har patent på den sen ett par deppiga timmar tbax..

• niklas_s

Medlem
    31 maj, 2005 vid 15:52

ja å staffan har rokkat runt på freestyleprylarna varje da de senaste. kör 5.2 varje dag, 4,2 sisst tillome. i sverige. riktit nöjd me utdelningen de senaste faktiskt

• hakuna

Medlem
    31 maj, 2005 vid 15:58

Och jag har missat alla dagar den här helgen. 🙁

Men nästa tisdag kan det nog ta sig igen om man får tro
    https://www.fnmoc.navy.mil/PUBLIC/EFS/no_atl_gale_all.html

• _alexander

Medlem
    31 maj, 2005 vid 16:39

helvete jag måste flytta till göteborg tycker fan alltid att vinden inte orkar ner till halmstad medans den gosar i gbg
    /alexander som precis var nere på stranden och upptäckte med brädan i högsta hugg att detb inte blåste ett förbannat dugg trots tylösands vindmätare fem min tidigare visade 7-9 m/s

• oscar

Medlem
    31 maj, 2005 vid 17:07

Roxen:

Fredag, 6.2 ökande till 5.4
    Lördag eftermiddag 5.4 (tyvärr kunde jag inte köra pga stygn i handen)
    Söndag 6.2 ökande till 5.4

• styret

Medlem
    31 maj, 2005 vid 17:18

Öland funkar okcås. har typ blåst varje dag sen tävlingen här. nu ahr det var lungt sen helgen, dock full fart, 10-14 i förmiddags. men jag har pysslat med att få slutbetyg så jag ahr bommat allt…

• mbkpeter

Medlem
    31 maj, 2005 vid 17:42

Vill inte höra någon klaga på att det blåser dåligt, om du har tid att surfa över huvud taget. Sitter dag in och ut och pluggar till sluttentorna, medans marinens flagga nere vid hamnen i Karlskrona slits i stycken.

Det är ju gult på DMI

• _alexander

Medlem
    31 maj, 2005 vid 17:48

styret om man drar och campar på öland en vecka under sommaren, hur många dagar kan man i värsta fall räkna med om man har 6,1 som största segel eller e man tvungen att skaffa en större rigg typ 7? för att kunna surfa i brisen?

• sunil

Medlem
    31 maj, 2005 vid 17:49

nee de e ju grymt bra här, nu i veckan blir de nog surf varje da… lörda kan bli underbart, me den vridningen blir de hog guld…
    Tor: Mellan sydväst och väst, 3-7 m/s Dygnets högsta vindhastighet 7 m/s.
    Fre: Mellan väst och sydväst, 1-5 m/s Dygnets högsta vindhastighet 6 m/s.
    Lör: Ost vridande till nord, 1-5 m/s Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s.
    Sön: Nord, 4-8 m/s Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s.
    tongue.gif

• styret

Medlem
    31 maj, 2005 vid 17:59

sommarn är ju inte klockren. har du riktig otur så har vi vakum i en månad, brukar infinna sej under juli. kommer du på förhösten, typ under september då temperaturen fortfarande är göttig både på land (så campingen blir trevlig) och i vatten kan du nästan räkna med 4-5 dagar på en vecka.
    men man kan ju aldrig säja sådär exakt.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2005 vid 18:09

Hade min 16:e surfdag idag med planing

Johan, Lund

• frippe75

Medlem
    31 maj, 2005 vid 18:40

Svar till:

Hade min 16:e surfdag idag med planing

Johan, Lund

[/ QUOTE ]

Vaddå??? Menar du att du även har surfdagar när du inte planar??? 🙂

• rocklund

Medlem
    31 maj, 2005 vid 21:21

tja, det händer väll alla att man är för optemistisk med vinden…fast dom dagarna kanske man inte räknar som surfdagar =)

• borje

Medlem
    1 juni, 2005 vid 06:39

Jag sitter också inne och kämpar med studier, och till råga på allt så sumpade jag tentan i matematisk statistik så nu förlänger jag studierna till den 18 juni mad.gif
    Så ni kan räkna med vind fram tills dess!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fan vad värdelöst det är i Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.