Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fanatic 100, egen fena eller fena X

Taggad: 

• Fanatic 100, egen fena eller fena X

Publicerad av jon-tornwall på 22 april, 2002 vid 06:30

Har någon provat redan med olika fenor. Jag tyckte orginal fenan kändes ok, men jag har inte kört mot någon ännu. Och sen e de ju det här med leveranstiderna man borde ju beställa nu så kanske man får den till NM. Curtis, deboichet eller …

Vad föreslås det, (ja just det 76kg, 174cm, å 10.9m2)

Fin 661 /

swe-1 svarade 22 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • swe-1

Medlem
    22 april, 2002 vid 07:17

Orginalfenan (Maui Fin Race 70) är snabb när det blåser över 7m/s. I lättvind med en 10.9:a rekommenderar jag en större fena då du kommer få mycket bättre höjd. Både Curtis och Deboichet är bättre i lättvind än orginalfenan. Ett alternativ är http://www.hurricanefins.de FRB3 fungerar mycket bra i lättvind.

//JIMMY

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fanatic 100, egen fena eller fena X

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.