Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic är för bäbisar

• Fanatic är för bäbisar

Publicerad av anonym-anvandare på 6 november, 2002 vid 14:44

Ok, jag har en fantic bee från 2001. Jag gillar brädan och den gillar mig med. Men vi har ett problem, fotstropparna är för små. Jag har slakat på dom så mycket som möjligt samt töjt ut dom med vedträn och på så vis lyckats trycka in fossingarna i dom. Men nu när det är säsong för skor kan jag lika gärna ta bort stropparna och hoppas att gud är med mig på vågen. Bättre blir det inte av att fanatic kör med sina quicklock stroppar.

Är det så här på alla fanaticbrädor (jag har ju iof storlek 45)? Nån som vet om man kan köpa större quicklockstroppar eller måste jag köpa en vinterbräda?

anonym-anvandare svarade 22 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • dr-masse

Medlem
    6 november, 2002 vid 15:03

(du vill egentligen inte läsa det här… 😉

Känns igen, jag löste det hela med att vintertid (fetare dojjor) skruva dit “vanliga” stroppar från en annan bräda. Det går ju bra att skruva i quick-lock fästena. Har även slaktat quicklock-stroppar, tagit delar och satt dit Neil Pryde stroppar istället, funkade fint.

Trots att jag har erkänt platta fötter, vi toffelhjältar har ju ofta det, så tycker även jag att Fanatics quicklockstroppar är lite trånga över fötterna, särskilt vintertid.

Surfa På!

• adde

Medlem
    6 november, 2002 vid 15:05

Testa att montera stropparna med ett extra mellanrum, typ främre skruven längst fram och bakre näst längst fram.

/adde

• dr-masse

Medlem
    6 november, 2002 vid 15:16

Glömde det tipset – kan helt klart funka!

Surfa På!

(och längst ner skriver han i sann bäzzerwizzeranda att “öh hörrö, det där har jag oxå testat, quick-lock fästena tar tyvärr mer plats än vanliga fästen och gör att det gärna blir väl trångt för fötterna”)

• ola-h

Medlem
    7 november, 2002 vid 08:11

Stroppar som är supertighta mot fotens sidor (smala alltså) är verklige skönt för vågridning. DÅ kan man ha den superslappa så man nästan får in foten ända in till benet och ändå sitta hyfsat fast.

Om du dock inte kan göra stropparna tillräckligt långa blir det förståss problem. SJälv har jag för övrigt slipat bort gummi på mina våtskor för att överhuvudtaget ha en chans att få in dem i mina väldigt smala stroppar.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 november, 2002 vid 11:38

Jag har en skate från i år. Samma problem.
    Tror att brädan är gjord för asiater.
    Köpte NPstroppar med snabbspänne.
    För övrigt är brädan kanon.
    Känns fel att behöva köpa nya stroppar till en ny bräda grin.gif

• tabi

Medlem
    7 november, 2002 vid 16:26

va? confused.gif
    har oxå en bee (’99/00) men stropparna funkar utmärkt!! jag har typ 46or!
    Är det några andra stroppar till den lite äldre eller?
    Jag har dem iofs på största och brukar köra med våtskor men det funkar bra tycker jag. man får ju jucka(!) in foten lite men sen sitter man stenhårt! cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    8 november, 2002 vid 19:53

Tackar för svaren. Det var bra att jag fick veta det, konfen sviker en aldrig smile.gif Blir nåt att klura på i vinter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic är för bäbisar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.