Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fanatic Cross
-
Fanatic Cross
Posted by joeithafish on 10 april, 2002 at 18:23Hur är de nya cross brädorna? Håller löftet från SP om att vågor och platt vatten funkar lika bra eller är det bara en av deras vanliga kommentarer till en halv taskig allroundbräda?
joeithafish replied 22 years, 8 months ago 5 Members · 7 Replies -
7 Replies
-
Jag testade Fanatic Cross 120 (fast jag tror volymen är 116) med 6.4 & 5.9-segel på Fuerteventura för en vecka sen. Det var mest ganska platt vatten med en svag dyning. Jag fick ett positivt intryck av den, den var hyfsat lättplanad, lättgippad och ganska snabb. Tyvärr var alla Cross 110 uthyrda så den fick jag aldrig testa.
Jag fick ganska lätt spinout med vad jag tror var originalfenan 34 cm. Det skyller jag iofs på att fenans framkant var ganska krockskadad och knagglig…
Utan att ha alltför mycket att jämföra med tycker jag att 120:an verkar vara en helt OK freeride-bräda, men den är nog ingen fantom i vågorna; den var lite trög att fotstyra. Skulle väl vara de mindre modellerna då.
-
Om man får tror de utländska surftidnigarnas tester så är de riktigt bra, Snabbast i sin klass och mycket lättmanövrerade, Cross 110, 100 och 90 fungerar även bra i mindre vågor “Very highly recommended” var slutkommentaren.
Vad betyder REPPA?
//JIMMY
-
Reppa=Repetera t.ex vara ute reppa olika moves när man surfar..
Log in to reply.