Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Cross

• Fanatic Cross

Posted by joeithafish on 10 april, 2002 at 18:23

Hur är de nya cross brädorna? Håller löftet från SP om att vågor och platt vatten funkar lika bra eller är det bara en av deras vanliga kommentarer till en halv taskig allroundbräda?

joeithafish replied 22 years, 8 months ago 5 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • pete

Member
    10 april, 2002 at 19:45

Jag testade Fanatic Cross 120 (fast jag tror volymen är 116) med 6.4 & 5.9-segel på Fuerteventura för en vecka sen. Det var mest ganska platt vatten med en svag dyning. Jag fick ett positivt intryck av den, den var hyfsat lättplanad, lättgippad och ganska snabb. Tyvärr var alla Cross 110 uthyrda så den fick jag aldrig testa.

Jag fick ganska lätt spinout med vad jag tror var originalfenan 34 cm. Det skyller jag iofs på att fenans framkant var ganska krockskadad och knagglig…

Utan att ha alltför mycket att jämföra med tycker jag att 120:an verkar vara en helt OK freeride-bräda, men den är nog ingen fantom i vågorna; den var lite trög att fotstyra. Skulle väl vara de mindre modellerna då.

• joeithafish

Member
    14 april, 2002 at 00:13

mer info.bra eller dålig?

• swe-1

Member
    15 april, 2002 at 05:58

Om man får tror de utländska surftidnigarnas tester så är de riktigt bra, Snabbast i sin klass och mycket lättmanövrerade, Cross 110, 100 och 90 fungerar även bra i mindre vågor “Very highly recommended” var slutkommentaren.

Vad betyder REPPA?

//JIMMY

• anonym-anvandare

Member
    15 april, 2002 at 07:45

Reppa=Repetera t.ex vara ute reppa olika moves när man surfar..

• joeithafish

Member
    15 april, 2002 at 16:16

just det ja!

• ian

Member
    15 april, 2002 at 21:27

ja, halva brädor blir lätt ganska taskiga

• joeithafish

Member
    16 april, 2002 at 15:33

Tråkiga skämt har en tendens att bli det också…..

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Cross

You must be logged in to create new discussions.