Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Cross & Zero-Five från -01. Pris?

• Fanatic Cross & Zero-Five från -01. Pris?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 augusti, 2004 vid 17:03

Tjena,
    Har tänkt skaffa mig en bräda på c:a 120 liter samt nya segel. Jag har nu hittat en Fanatic Cross på 119L & ett Simmer Zero Five 6,4 till salu. Grejerna är från 2001 och tydligen bara använda ett fåtal gånger. Brädan har dock en spricka (tydligen bara ytlig) framme i nosen.

En polare har en identisk bräda utan en skråma, som han köpte för 5300:- med boardbag tidigare i somras. Jag täntke jämföra vikten på dessa för att se om den med sprickan har ökat i vikt. Om det visar sig att den inte gjort det, hur mycket ska man då ge för den inkl boardbag? Och hur mycket ska man punga ut för seglet? Hade tänkt bjuda 4500:- för brädan och bagen, och kanske 1500:- för seglet. Låter detta vettigt? confused.gif

feg svarade 20 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2004 vid 08:55

frown.gif

• rocklund

Medlem
    8 augusti, 2004 vid 09:09

om den spruckna brädan har ökat i vikt så har nog värdet sjunkit på den ganska ordenligt eftersom den (enligt vissa i alla fall) aldrig kommer att få samma egenskaper igen…(har inga egna erfarenheter av vatten i brädan men det är vad jag har hört..)

Men sen får man ju tänka på att våta stroppar och lite sådant kan väga också…

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2004 vid 17:06

Om den ökat märkbart i vikt är den inte intressant. Jag undrar mest hur mycket man bör försöka pruta ner priset med tanke på årsmodell och att den har en ding.

• rocklund

Medlem
    8 augusti, 2004 vid 17:55

oj, jag missade att din fråga gällde om den INTE hade ökat i vikt grin.gif

• smurff

Medlem
    8 augusti, 2004 vid 21:27

Ja jag tycker det låter vettigt med 4500:- för den brädan beroende på skick och så. Jag har crossen från 2002 och det är samma bräda, de har endast ändrat på placering av fotstroppar något. Det är en skön och tålig bräda. E´det en ytlig spricka e´det inte säkert att den har tagit in vatten. Men om den e körd med trots sprickan bör du vara uppmärksam på hur djup sprickan är och vikten på brädan. Jag har satt några dingar i min bräda på nosen med alltid lagat med en gång då tar den inte in något vatten.
    lycka till

• feg

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 14:17

Jag har också en 2002:a som jag är mycket nöjd med.
    Brädan känns mycket allround, inte för att jag gör några spinn/slide trick eller så men den funkar bra i vindar mellan 5.3 och 7.5 (8.5 enligt tester, men det har jag aldrig testat) och klara coppiga vågor och plattvatten bra.

Har varit lite hård mot brädan och har lite bulor och så men den verkar hålla förbannat bra. En av dessa bulor kom här i veckan vid ett frammåt försök som blev mer som ett kastfall. Runt denna bula har färgen spruckit lite men det verkar som om själva plasten höll. Bara kosmetika alltså.

Viktigt är att trycka med tummarna på ytor som ser skadade ut för att se om ytan “fjadrar” eftersom detta tyder på en strukturell skada i plasten vilket kommer att ge med sig så småning om (nästa vurpa som träffar på samma ställe, kanske?). Ser det ut som en spricka tycker jag att du ska sätta munnen mot och suga allt vad du kan för att se om du får in vatten i munnen. Det kan även vara så att brädan är torr men då kan det kännas som om man får luft i munnen som “smakar” frigolit. Om något av detta inträffar så är skadan djup och måste lagas.

/feg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Cross & Zero-Five från -01. Pris?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.