Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Eagle eller motsvarande

• Fanatic Eagle eller motsvarande

Publicerad av nilske på 2 november, 2007 vid 13:31

Någon som har erfarenhet av Fanatic Eagle? Jag funderar på att uppgradera brädan inför nästa säsong, kör just nu på en Fanatic Viper 190 l.

Skulle vilja ha en lite mindre bräda men vill fortfarande kunna dra rigg eftersom jag ej lärt mig vattenstarta än.

bicless svarade 17 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • bicless

Medlem
    4 november, 2007 vid 19:29

Eagel är en shysst bräda som är lättseglat och rörlig. Det finns dock oceaner med andra brädor som du kommer uppfatta som lika bra. Tror inte du inte du kommer märka särskilt stor skillnad om du väljer Eagel eller någon liknande freeride bräda från de stora tillverkarna som F2, Mistral, Bic, Starboard, JP, TAbou eller liknande.

Du kan hitta en del prisvärda brädor i volymklass 120-150 liter hos oss på http://www.surfspot.se, vi har även en del begagnat. Jag skulle rekommenderat exempelvis Mistral Explosion 130 eller Bic 283 som är hållbara och mycket lättseglade vilket är bra om man är på den nivån du beskriver (På G med vattenstarter).

Mvh

Bicless

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Eagle eller motsvarande

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.