Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Fanatic falcon
Taggad: racing
-
Fanatic falcon
Publicerad av pajas på 17 februari, 2002 vid 18:24hur hävdade sig fanatic på formula banorna i fjol ?
och ja vore kul och veta hur RRD och F2 funkade ..
finns ju falcon och F2 till bra beg priser har jag iaf för mig om ..anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Falcon 90 ska vara en riktigt bra bräda. En del säger att den till och med är bättre än 100an runt banan.
-
Svenska cupen 2001 Top10
Marcus Emanuelsson SWE55 Starboard
Robert Åberg SWE13 AHD
Per Svanberg SWE16 Starboard
Marcus Liljeheden SWE4 RRD
Markus Rickardsson SWE30 Starboard
Jona Ljungström SWE876 Starboard
Emil Hedrén SWE467 Mistral
Per Boström SWE92 F2
Conny Brusewitz SWE22 Fanatic
Erik Larsson SWE344 StarboardMånga märken bland top10, inklusive Fanatic men Starboard dominerar… Fast mest beror det på vem som står på brädan!
-
Ska byta bort min SB 155 till nåt bättre och har fastnat en del för falcon, men frågan är om man inte ångrar sig om man köper en bräda på endast 90 när alla -02:or ligger på 100.
Men det är ju som ni säger, det beror ju på vem som står på brädan. Men om man är lite av en nybörjare så måste man ju ha det bästa för att ha en chans att hävda sig. -
VM vanns av Kevin P på en 90 cm bred bräd trots att alla andra hade 95-100 cm breda brädor.
Starboard är dominerande i antal, men i vm, fanns Exocet, Fanatic, Drops, och AHD alla i top 10. Och BIC vann trots att den var ratad av alla andra seglare utom världsmästaren. Starboard är inte så dominerand som tidigare i topplaceringar trots att mer än hälften av seglarna använder dem.
Bredden är inte allt.
-
Det skulle vara intressant att se ett test av Formulabrädorna nu när de ligger väldigt nära varandra i shapen. Det kanske är så att det inte spelar någon roll men tester är ändå intressant, oavsett om det är dammsugare eller Formulabrädor.
-
Köp en Gun mythos så vi får se hur den ser ut :-))
Nyfiken
Logga in för att svara.