Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fanatic falcon pris?

• fanatic falcon pris?

Publicerad av evol på 31 maj, 2004 vid 19:27

har hittat en fanatic falcon 75 från 2000.
    längd 275, b 75, v 152. brädan har ett par smådingar, några lagade dings,några små att laga.
    brädan e tänkt till min flickvän som precis har börjat med vindsurfing.
    jag undrar alltså hur mycket jag skall betala för den.

the_novice svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • waterboy

Medlem
    31 maj, 2004 vid 21:19

brädor från -00 brukar ligga mellan 2500-3500 här på konfen..
    säg 3lax!

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2004 vid 23:00

kanske inte så lämplig nybörjarbräda… De är mkt ömtåliga vad jag vet så det blir kanske mkt att laga… Bara vad jag tror, för de pengarna går det säkert att hitta en mer lämplig bräda. Good luck

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2004 vid 23:00

kanske inte så lämplig nybörjarbräda… De är mkt ömtåliga vad jag vet så det blir kanske mkt att laga… Bara vad jag tror, för de pengarna går det säkert att hitta en mer lämplig bräda. Good luck

• jeppepeppe

Medlem
    1 juni, 2004 vid 12:52

Håller med helt! Brädan är riktigt ömtålig och för det priset kan du säkert få tag på något mer lämpat!

Hoppas att du hittar något!

• the_novice

Medlem
    1 juni, 2004 vid 13:03

Sätter du bara på ett ordentligt dingskydd så är det väl en väldigt bra bräda, risken är väl förstås att du blir frånseglad!

• evol

Medlem
    1 juni, 2004 vid 14:57

tack för svaren!
    Jag vet att brädan inte är en ultimat nybörjarbräda, men jag har inte hittat nåt bättre alternativ på länge.
    Hur skulle du fixa dingskyddet då?
    limma på nåt mjukt på och omkring nosen?

• the_novice

Medlem
    1 juni, 2004 vid 15:25

Jag har testat mastskydd under bommen men gillar inte det eftersom man ibland kan behöva ta tag i masten, missar man lite i gippen så är det enklare att ta tag i masten än att gå från bom till bom tycker jag. Det senaste jag testat är att limma upp en uppskuren rörisolering längs kanterna i ovan kant på nosen. Jag har limmat detta med kontakt lim som går att lösa upp med aceton när man inte vill ha det längre. Blir snyggare än med eltejp och det blir inget på undersidan av brädan som kan bromsa farten, enda skillnaden mot originalet blir väl lite extra flytkraft i nosen om denna hamnar under vattnet (och kan ju vara bra att ha). Jag har inte vågat testa ngt ordentligt kastfall än (kommer nog det också) men vid mindre slag mot masten så har det funkat fint och när nosen trycks mot seglet så blir det också snällare än utan skydd.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fanatic falcon pris?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.