Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fanatic freewave 95 eller Goya 95 eller?

• benx

Medlem
    18 november, 2008 vid 09:28
    Tim.Eriksson;516637 wrote:
    Bra!

Jag väger 77 kg och kör 98 liter och 7.0 som största för det mesta. Har även ett 144 liters bräda att ta fram men den åker oftast fram för att kunna kryssa lättare vid lite vind etc på det spotet där jag surfar. Ekoln Alnäs.

104 liters och 7.0 blir en bra största kombo som du kommer använda minst 70% av dagarna här uppe på ostkusten!

Låter bra! >Tack för tipsen:)

• dr-masse

Medlem
    18 november, 2008 vid 09:42

@Wytze 516616 wrote:

Exocet cross 94 är säker också en ide “Surfen”. Jag måste vänja mig liten på grafiken då…
    Det sägs att den har en bra “damped” ride. Kan vara bra för min rygg ock anklar :smile:.

Valet blir troligen mellan:
    Fanatic freewave 95
    Starboard kombat 97
    Exocet 94 Cross
    Kanske Goya One 95

Bra lista där! Jag har haft ett par Fanatic FW brädor, och gillade de verkligen. Mest min fina, fina FW98. Dock – söker du lugn gång så är ju RRD väldigt svårslagna, i stort sett varenda RRD jag seglat har haft en väldigt lugn och skön gång (utan att bli tråkiga).

• pgvirtual

Medlem
    18 november, 2008 vid 15:33

Ta en titt på http://www.windsurfing-test.de/ 🙂

Det är i alla fall en åsikt. De tycker om både Fanatic och Exocet.

• perrapops

Medlem
    18 november, 2008 vid 15:44

[Jag klarade mig finfint med 6.9 som största i sthlmstrakten! 6.9 och 107 liter was the shit!

quote=Benx;516496]Ok, hur tror du man klarar sej på 7,0 som största i Stockholms trakten? Man vill ju samtidigt ha ut så många dagar som möjligt;)[/quote]

• sinclair

Medlem
    18 november, 2008 vid 17:14

Fanatic Freewave 95 liters, körde 5,7 den dagen.

• mes

Medlem
    18 november, 2008 vid 20:40

@Wytze 516644 wrote:

Kul att du har testat den och var nöjd…
    Men kan du berätta liten mer?
    Med vad för segel surfade du, hur mycket vind var det och hur tyngt är du? är brädan lätt att koma igång och lätt att behålla hastighet när vinden blir mindre?

OS 5.7 2000 mellan 6 och 13 m/s…88 kg…förvånansvärt lätt att komma igång och även glida i vindsvackorna (jämfört med min 20 liter större Score111).
    Tror som sagt att alla är bra!
    🙂

• tim-eriksson

Medlem
    19 november, 2008 vid 00:45

Tar vi med pris i åtankte så skulle jag tagit en…

F2 Spice 07 106 liters… 5000 kr för en sprojlans från http://www.surfshop-keppler.de/ !

Eller en Starboard Kombat Technora 07 97 för 6500 kr…

Men jag skulle inte tacka nej till några liter till här på ostkusten faktiskt!

• kapten-k

Medlem
    20 november, 2008 vid 10:26

Jag tycker fanatic freewave ser riktigt go ut, kan bara inte bestämma mig ifall jag skall ha en 86a eller 95a
    Har gått upp till 88kg så min gamla 75liters vågis känns nog lite liten, även här i skåne.
    Tänkte köra 5,3 pimärt och kanske 6.2 och 4.7.

• sinclair

Medlem
    20 november, 2008 vid 16:18

@Kapten K 517087 wrote:

Jag tycker fanatic freewave ser riktigt go ut, kan bara inte bestämma mig ifall jag skall ha en 86a eller 95a
    Har gått upp till 88kg så min gamla 75liters vågis känns nog lite liten, även här i skåne.
    Tänkte köra 5,3 pimärt och kanske 6.2 och 4.7.

Kör på 95.an så har du 75an till de dagar de brallar ordentligt.

• kapten-k

Medlem
    20 november, 2008 vid 16:32

75an e delaminerad och från -98
    tänkte ha en vågbräda. har 80 och 100liters slalom

• sinclair

Medlem
    21 november, 2008 vid 23:49

Säljs 100 liters brädan, köp en 95 liters vågis och 110 slalom så har du allt du behöver.
    Eller kanske inte, men du har i alla fall en hyfsat bra brädpark.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fanatic freewave 95 eller Goya 95 eller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.