Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Hawk 108 liter 2007

• Fanatic Hawk 108 liter 2007

Publicerad av Oregistrerad på 10 april, 2008 vid 07:48

Hej!

någon som har erfarenhet av den här brädan? Fundera på att köpa den. Verkar en bra ”sommar” bräda att segla freerride/slalom och freestyle på i lätta vinder med 6.2 och 7.2 (fick bra betyg i tyska surf) vägar själv 85 kilo.

/jan

stoorfaen svarade 17 år sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ulrik

Medlem
    10 april, 2008 vid 08:42

Här finns kommentarer från några av Windsurfing magazines testare av den brädan: http://windsurfingmag.com/article.jsp?ID=1000053553

• filipl

Medlem
    10 april, 2008 vid 20:53

Hej,

Jag köpte först just denna bräda, och blev så förtjust i den att jag även köpte Hawk 93 och Hawk 123.

I tester sägs ofta att den är snabb som en slalombräda, men samtlidigt lika lättåkt som en freeride-bräda. Jag kör själv med GPS, men bara för ”skojs skull” (jag tävlar inte eller så). Att få upp brädan i 27-29 knop med camberlöst segel på halvchoppigt vatten är ganska lätt.

Brädan känns liten, lätt och livlig och ger en helt otrolig kontroll i choppigt vatten. Jag har aldrig upplevt minsta tendens till att nosen skulle kunna ”dyka” i chop.

I tester sägs ofta att den är lätt att gippa med. Jag har tidigare haft två JP X-cite Ride brädor och dessa var väsentligt lättare att göra fullplaningsgippar med, men är man duktig är väl detta inget problem med Hawk-brädorna.

Hur den passar för freestyle vet jag inte, den är nog mer inriktad mot freeride/slalom hållet.

7.2 och 6.2 blir nog perfekta segelstorlekar för brädan.

Ställ gärna frågor om du vill!

Filip

• Oregistrerad

Gäst
    11 april, 2008 vid 08:07

Hejsan, jag seglade hawk 108 l -07 hela förra året och är otroligt nöjd med den. med mitt simmer x-type II 5.9 -07 funka den klockrent. Jag väger 80kg. hälsn. göran

• Oregistrerad

Gäst
    11 april, 2008 vid 09:06

hej!

Kul att höra! Låter som det jag är ute efter. När det gälleer freestyle menar jag mest att det skulle vara kul att göra nåt hopp då och eller enklare ”old school” tricks 🙂

• stoorfaen

Medlem
    11 april, 2008 vid 12:42

Spola kröken, tjacka höken! Det var det tips jag fick…och mitt liv blev mycket bättre!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Hawk 108 liter 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.