Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Skate 100 eller JP Freestyle 103 2003?

• Fanatic Skate 100 eller JP Freestyle 103 2003?

Publicerad av callekuling på 25 mars, 2004 vid 22:38

Skall införskaffa någon av dem, väger 64kg, kommer väl aldrig bli någon renodlad freestyle fantom så den skall funka någorlunda till lite freeriding emellanåt.
    Det är väl JP´n som gäller egentligen, men gillar utseendet bättre på skaten!

Calle Persson

anonym-anvandare svarade 20 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dude

Medlem
    26 mars, 2004 vid 07:32

Hej Calle
    Själv väger jag 73kg, nästan tio kilo mer och jag kör JP Freestyle 93 som största bräda. 93 liter och 60,5cm bred. Jag kör bekvämt upp till 6.4 som störst. Frågan är, ska du verkligen ha en så stor bräda? Men du tänker kanske använda den för att träna på ickeplanande tricks där du stannar upp helt mycket?
    /Niklas

• ola_p

Medlem
    26 mars, 2004 vid 07:51

Jag skulle köpt en mindre bräda, väger 66, och kör 95 liter compstyle som största med 6.3, manbehöver inte mer att stå på när det inte planar. enda skälet att ha större e att kunna smäcka på större segel. Så om du ändå inte ska köra jättesegel/prioriterar tidig planing extremt högt så skulle jag köpt en mindre, det blir så mkt lättare och roligare när det klämmer i…

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2004 vid 10:44

Hallo igen!

Kommer nog inte köra så mycket ickeplanande tricks, kanske sikta in mig på en JP 93 eller Fanatic Wave/skate 90 istället.
    Någon som har ytterligare erfarenheter om resp. brädor, och vad som är att föredra, har Skate 90 även den heltäckande pads på däck?

/Calle smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Skate 100 eller JP Freestyle 103 2003?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.