Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Får man sällskap på Bjärehalvön i morgon?
-
Får man sällskap på Bjärehalvön i morgon?
Publicerad av robin på 5 december, 2013 vid 12:37Vill inte missa men tänker inte ge mig ut själv. Jag skulle uppskatta ett PM om någon ska dit.
bjorn-daniels svarade 10 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Det är väl bara att åka om du kan, lär ju bli fler där. Tror att många locals som åker knappt är här på konfen, än mindre skriver om det… Begränsat med folk från Ståkkhålmssidan denna gång, såvitt jag vet.
Spektakulärt lär det bli!
-
@dr Masse 719391 wrote:
Tror att många locals som åker knappt är här på konfen, än mindre skriver om det…
Det är därför jag ber om PM:-)
-
Tror de knappt vet hur man skickar ett pm här… 🙂
Hoppas du hittar någon att åka med!
-
Kanske. Spot B isåfall och om du inte vet var det är kan jag inte tala om det…
Men det ser rätt gnarly ut och ev kollar jag Apelviken först som just i dessa förhållanden kan bli riktigt bra. -
Har nog tyvärr inte tillräckligt litet segel… Får nog bli vågsurf imorn igen. idag blåste det crossoffshore på äppelkusten men vågorna orkade faktiskt runt! Imorgon blir det spännande, 5m vågor enligt dmi träffar bjärehalvön på förmiddagen.. Coolt om dom orkar runt, då blir det sjuk vinkel!
-
Synd att man “hamnat” i Mälarträsk och får tokspel på staplarna i windfinder och inser sen att det är Nordlig på favorit spotten Ässundet……. Suck.
Ta lite bilder och bjussa på lite 🙂/mac
-
Det var spot b jag tänkte på men tror det blir apel eller haverdal. Känns inte så surf med den här snöstormen bara.
-
Det blir inget för mig. Minusgrader och en förkylning som började komma under natten besegrade surflusten den här gången. Hoppas att ni får feta vågor!
-
Tror faktiskt att det kommer blåsa för mycket idag, även om man har 3.7. Många spots på västkusten kommer nog visa sig från sin bästa sida imorgon när vinden börjar droppa!
-
Tror du det? Då kanske man kan få revansch för den här dagen. Får knapra vitlök idag!
Edit efter att ha kollat DMI: Ja jävlar, södra västkusten kommer att gå av i morgon. Tyvärr bara en grad varmt…
-
Snackade med en kompis på Kullahalvön, han trodde det var det största han sett under sina 45 år. Själv får jag stanna hemma i Dalarna och kolla på snöstorm.
Logga in för att svara.