Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies färga linorna?

• färga linorna?

Publicerad av hussla på 30 november, 2004 vid 18:17

är en purfärsk kitare. inte helt ovanligt med lite smått frustrerande lintrassel då och då. en del märken kör ju med färgade linor, bla naish, vilket minskar “trasslauppförbannelsen” väsentligt. är det någon som testat att färga sina linor? vilken sorts färg använde ni i så fall??

patrikol svarade 19 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • dirk_diggler

Medlem
    30 november, 2004 vid 18:52

har du trasslat till det riktigt rejäld, ta då en lina i taget bara. färga linorna är nog bara onödigt tidsfördriv, dom e ju inte direkt färgade för att de ska bli lättare att trassla upp. men prova om du känner för det, händer nog inget med linorna tror jag.

• zoolander

Medlem
    30 november, 2004 vid 19:49

lägg två av linorna i ett koncentrerat klorinbad i en v. det är skitbra!
    nä.. allvarligt så tycker med att jag en lina i taget e bra.. går nog inte fortare med färgade linor!

• gogga

Medlem
    30 november, 2004 vid 20:01

Faen det har jag gjort många gånger…(iofs med färgade linor)

• gogga

Medlem
    30 november, 2004 vid 20:09

Varför fungerar inte min fina bild på lintrassel?

• gogga

Medlem
    30 november, 2004 vid 20:17

computers 4 dummies… bilder är ju skitstor.. ni får föreställa er *den är jätte trasslig*

• patrikol

Medlem
    30 november, 2004 vid 21:19

Är suveränt med färgade linor vid trassel men går knappast att färga köp färgade linor nästa gång istället du halverar garanterat tiden på att få upp trasslet. Det är inte fel att ha en extra bom med linor i bilen att använda vid trassel.

• walle

Medlem
    30 november, 2004 vid 21:31

Svar till:

Är suveränt med färgade linor vid trassel men går knappast att färga köp färgade linor nästa gång istället du halverar garanterat tiden på att få upp trasslet. Det är inte fel att ha en extra bom med linor i bilen att använda vid trassel.

[/ QUOTE ]

tror också det är svårt att färga(utan att skada linan…) kola bara på “Q-powerlines” linor hur mycket dom färgar av… och då e dom färgade i tillverkningen!

Fast jag har andra linor,OceanRodeo och EH, som är olikfärgade och dom håller färgen… men där är det själva materialet i linorna som är i olika färg(om ni förstår grin.gif)

• anonym-anvandare

Medlem
    1 december, 2004 vid 08:37

Svar till:

är en purfärsk kitare. inte helt ovanligt med lite smått frustrerande lintrassel då och då. en del märken kör ju med färgade linor, bla naish, vilket minskar “trasslauppförbannelsen” väsentligt. är det någon som testat att färga sina linor? vilken sorts färg använde ni i så fall??

[/ QUOTE ]

Är det gamla linor du kör med? Den gamla, mjukare typen av linor kan trassla in sig nåt fruktansvärt, nyare linor verkare bli mer och mer styva dvs de trasslar inte in sig så mycket… vad du än gör så köp inga Q-POWER line linor… det är nog de jevligaste och sämsta linor som jag har testat, kan ta över en halvtimme att trassla ut tongue.gif
    att färga linorna kanske hjälper något när du ska trassla ut men det är nog inte värt mödan att göra detta…

• dirk_diggler

Medlem
    1 december, 2004 vid 13:33

beror ju rätt mycket på hur man lindar linorna runt bommen också. jag lägger dom i en 8 runt bommen. blir sällan några problem.

• yaqup

Medlem
    1 december, 2004 vid 13:58

Svar till:

…en del märken kör ju med färgade…

[/ QUOTE ]

låter faktiskt lite rasistiskt… detta är faktiskt ett öppet forum, man får passa sig vad man skriver!

• zoolander

Medlem
    1 december, 2004 vid 17:03

jag står på mig.. det snabbaste sättet att reda ut trassel är att lugnt och metodiskt ta en lina i taget.. oavsätt färg!

• walle

Medlem
    1 december, 2004 vid 18:21

Svar till:

jag står på mig.. det snabbaste sättet att reda ut trassel är att lugnt och metodiskt ta en lina i taget.. oavsätt färg!

[/ QUOTE ]
    nej det bästa sättet är att undvika trassel grin.gif

• dirk_diggler

Medlem
    1 december, 2004 vid 18:32

jepp, så e de

• patrikol

Medlem
    1 december, 2004 vid 20:21

Kan säga att jag har två grå linor och en röd och en blå det tar tre gånger så lång tid att få isär dom grå linorna jämfört med dom som har en egen färg.

Det går oerhört mycket fortare om man kan se och följa en lina i taget det säger ju sig själv om du inte vet vilken lina du drar i så tar det mycket längre tid har ni överhuvudtaget provat med olikfärgade linor?

• zoolander

Medlem
    1 december, 2004 vid 20:50

ja. men det är ju skillnad på trassel och trassel..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies färga linorna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.