Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Färgad, javisst

• kapten-k

Medlem
    7 augusti, 2010 vid 13:04

Inte mycket motstånd i det testet. 3st freeride!

• getwet

Medlem
    7 augusti, 2010 vid 13:22

Då förtydligar jag för dig kapten vilken typ av test det är.

Best Overall Light-Air Windsurf Boards:

Den mäts ju inte bara mot tre stycken freerides om du nu trodde det…….

• mackee

Medlem
    7 augusti, 2010 vid 14:33

om den fått sämst resultat hade du trott på testet då?

• getwet

Medlem
    7 augusti, 2010 vid 14:59

Det fattar du väl att jag inte skulle ha gjort Mackan! 😉
    Nä, jag skulle inte tro på det eftersom jag vet själv vad jag tycker och tänker om just 128an i linjen. Kört den nu i tre säsonger och faktiskt kan jag lätt påstå att den är den bästa bräda jag någonsin seglat i den här storleksklassen. Inte snabbast, inte långsamast, men djävligt skön o segla och mycket kontrollerad. Tar urmycket chopp och den sköter sig själv, jag som seglare kan koncentrera mig på annat istället som stans, skotning mm istället för att ha fullt upp med att hålla brädan på vattnet. Det känns oerhört nice när man kommer upp dessa storlekar, lirar utmärkt från 7.0-8.8a. Bäst 7.8-8.4a.
    I mina ögon är den en ultimat slalom/freerace bräda, kanske tom den bästa i hela SP linjen, jag syftar här på spreaden som är enorm.

• kapten-k

Medlem
    8 augusti, 2010 vid 07:20
    getwet;624523 wrote:
    Då förtydligar jag för dig kapten vilken typ av test det är.

Best Overall Light-Air Windsurf Boards:

Den mäts ju inte bara mot tre stycken freerides om du nu trodde det…….

Ok sorry såg lite fel där, men det framgick inte vilka brädor den testades emot.

• kapten-k

Medlem
    8 augusti, 2010 vid 07:35

Best Light-Air Windsurf Boards For Speed Exocet Sting 124

http://windsurfingmag.com/features/2010/07/08/best-windsurf-boards-for-speed-2010/

Förmodar att dom inte har testat Exocet RS 5 eller 6, då hade dom trillat av i accet efter varje gipp!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA