Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Färgad monofilm?

• Färgad monofilm?

Publicerad av anders_hoffman på 2 juni, 2003 vid 16:50

Håller nu på att designa ett segel (det har väl alla suttit o gjort nån gång).
    Frågan är om man kan köpa färgad monofilm.. För jag tänkte nämligen göra fönstrena i ljusblå transparant monofilm, ungefär som ett färgat overhead-papper.

Finns det färgad monofilm?
    Går det att tillverka?

/Anders

anders_hoffman svarade 21 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola-h

Medlem
    2 juni, 2003 vid 17:11

Det finns, tror jag. Jag vill minnas att jag sett lite grå monofilm någonstans. Färgad X-ply var tidigare väldigt populärt. Första modellen av Neil Pryde NR (93 eller 94) körde bland annat med färgad X-ply. Färg i fönstret är däremot tveksamt eftersom det kan påverka sikten negativt.

För övrigt kommer ett visst segelmärke med sinne för flärd och färger med segel med monofilm i guld och silver till 2004, ryktas det.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2003 vid 19:00

hmm nu är du bara för mycket !!

• gegga

Medlem
    3 juni, 2003 vid 05:14

Ägde en gång ett klassisk segel med fransar
    Gaastra heatwave och före det ett kultsegel
    Neil Pryde Combat wave med riktigt kamoflage
    mönster.
    Kul med nya segel med inovativ design.
    Design är viktig inte bara prestanda.

• anders_hoffman

Medlem
    3 juni, 2003 vid 07:25

Mmm, jag förstår men tanken var attseglet skulle vara ljusblått och genomskinligt. detta tror jag inte försämrar sikten så avsevärt mycket?! Eller?!

/Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Färgad monofilm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.