Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › färgade linser=the shit!
-
färgade linser=the shit!
Publicerad av markusr på 13 juni, 2006 vid 07:04Tänkte ta upp en tråd från förra säsongen då det diskuterades olika typer av solglasögon, hydrofoba linser osv. Slutsatsen är väl att inga solbrillor funkar pga droppar, saltstänk, 80-tals look, allmänt ivägen framförallt för freestyle/våg-seglare. Däremot funkar Nikes nyutvecklade sportlinser suveränt! Man ser visserligen ut som en zombie i förvandlingsstadiet men det är 100% UV-skydd och man slipper kisa. Finns på Lidingö Sportoptik för en tvåhundring.
/Markuscarl-r svarade 14 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
:cool2: Då får man nog vänja sig av med att titta när man hamnar under ytan…
Men det låter onekligen ballt
-
Oregistrerad
Gäst13 juni, 2006 vid 09:46Japp, det finns. Jag har precis fått såna och inte hunnit testa dem.
-
Efter att ha varit linsbärare i 8 år är jag inte så sugen på att stoppa i sånt skit i ögonen igen efter laser-operationen. Mde linser är det alltid en viss risk för infektion, man blir lättare trött i ögonen vilket medför ökad risk för närsynthet osv, ögonen blir allmänt känsliga och man sumpar tårfilmen i längden.
Därför tänkte jag köpa ett par av dessa:http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=29_44&products_id=474
och undrar om nån har testat och vill ge ett omdöme..?
-
Oregistrerad
Gäst13 juni, 2006 vid 11:33Jalla wrote:Finns det nån länk ditt eller?Ja gå in på:
http://www.sportoptik.seMan kan även ringa Lars på Sportoptik och snacka, han är grymt schysst snubbe som surfar själv så han svarar på alla frågor om man droppar ordet surfbräda.
/Markus
-
Oregistrerad
Gäst13 juni, 2006 vid 12:32tbasco wrote:Efter att ha varit linsbärare i 8 år är jag inte så sugen på att stoppa i sånt skit i ögonen igen efter laser-operationen. Mde linser är det alltid en viss risk för infektion, man blir lättare trött i ögonen vilket medför ökad risk för närsynthet osv, ögonen blir allmänt känsliga och man sumpar tårfilmen i längden.
Därför tänkte jag köpa ett par av dessa:http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=29_44&products_id=474
och undrar om nån har testat och vill ge ett omdöme..?
jo, men man kan oxå ha dagslinser när man surfar och glasögon annars.
-
Oregistrerad wrote:jo, men man kan oxå ha dagslinser när man surfar och glasögon annars.
Som sagt, är inget fan av att pilla i ögonen, och ha skrot i däri, trots att jag har gjort det i 8 år..
-
Jag har linser när jag seglar & har inga problem med det.
Tittar även när jag är under vattnet & mina sitter kvar. -
Oregistrerad
Gäst14 juni, 2006 vid 09:12japp, det går att titta under vattnet med linserna men får man typ en våg över sig o inte hinner stänga ögonen så kan linsen sköljas bort, dvs. det är alltid bra att ha reservlinser med sig. surfade en hel kväll en gång med bara en lins, det var lite cyber, speciellt när det mörknade. men linserna sitter ändå bättre än vad man kan tro, det ska rätt mycket till för att man ska tappa dem.
-
Jag använder också färgade linser.. älskar det, en helt ny värld!
Rekommenderar det till alla med dålig syn.
-
Jaha.. men kan det vara så att du jobbar för eller äger det företaget? Vore det inte bättre med en annons?
Hahaha det var ju tom en “info”-sida som listar länkar. LOL.Hej då “Johannn”.
Logga in för att svara.