• anonym-anvandare

Medlem
    24 januari, 2005 vid 10:57

Wicked!!

• zoolander

Medlem
    24 januari, 2005 vid 15:44

cp-svårt att kunna planera en sån landing.. det bord kanske komma lyftvinda upp från berget!

jävligt coolt dock

• dirk_diggler

Medlem
    24 januari, 2005 vid 15:53

hade varit koolare om han hoppade ut från den avsatsen istället för att bara hoppa ett vanligt hopp där uppe. många blir nog lite lurade av vinkeln..

• nic

Medlem
    24 januari, 2005 vid 19:13

Borde inte vara svårare (eller lättare) än när de hoppar ut för snällare backar med flygturer med mer än 10 meter under fötterna.

Han har nog sidvind annars kommer han inte ut och med sidvind blir det inga hangvindar av hanget. Förresten når dessa hangvindar maximalt ”bara” dubbla hanghöjden så de hade knappast påverkat kiten i detta fallet nämnvärt. (Däremot om han står rakt under hanget kan han lyftas upp.)

nic tongue.gif

• nic

Medlem
    24 januari, 2005 vid 19:19

Re: coolare…

…eller om han hängde i knävecken istället… grin.gif

nic

• zoolander

Medlem
    24 januari, 2005 vid 21:36

jag bara tycker att det ser ut som att det är en jalla massa snöotackt berg där han flyger..

hade jag fått välja hade jag inte valt det stället att börja på även om att det är lika lätt som att hoppa i backen!

men det e ju vad jag tycker!

• nic

Medlem
    25 januari, 2005 vid 00:43

håller med tongue.gif
    Var inte meningen att låta som om det var enkelt bara att det värsta nog sitter i skallen.

nic

• gurra_g

Medlem
    25 januari, 2005 vid 18:44

Fy Sator
    vill inte att en lina ska gå av när man hänger där uppe!

• george_jung

Medlem
    25 januari, 2005 vid 18:47

i princip skulle han ju kunna vara 20 meter från avsatsen, det är ju mer en häftig kameravinkel än ett häftigt hopp tror jag

• chili_con_arne

Medlem
    25 januari, 2005 vid 21:02

Mmm men han hoppar nog utför ska du se. Dom är ju fan inte kloka.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 januari, 2005 vid 21:16

äh sånt har jag hoppat utför på skidor utan nån sleten skärm. /staffan

• nic

Medlem
    25 januari, 2005 vid 21:23

Du kan nog räkna med att han hoppar utför. 2003 hörde jag från frankrike om flygtider på upp emot minuten. (Långt innan Adam Koch gjorde sin första stupstart på vatten.) Åker du till Norge är chansen stor att du får se lite kiteflygning.

Jag var för upptagen för att ta fräna kort men skickar med en bild på bästa stället för att prova vingarna. På bilden syns tre som laddar för flyg längst upp.

nic

• dirk_diggler

Medlem
    26 januari, 2005 vid 14:29

som jag ser det blåser det mot väggen. svårt att se dock

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2005 vid 19:15

Svar till:

som jag ser det blåser det mot väggen. svårt att se dock

[/ QUOTE ]

inte. extrados pa kitesen pekar ju neråt…sidvind eller sidner säger jag. sidner verkar julite farligt när man kommer ner en bit…

• dirk_diggler

Medlem
    26 januari, 2005 vid 20:59

framkanten pekar väl rakt ut från klippan?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.