Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › faroflyg
-
faroflyg
Publicerad av nic på 24 januari, 2005 vid 09:56Guilaume Chastagnol – PHOTO – Gus Hirst
dirk_diggler svarade 20 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
cp-svårt att kunna planera en sån landing.. det bord kanske komma lyftvinda upp från berget!
jävligt coolt dock
-
hade varit koolare om han hoppade ut från den avsatsen istället för att bara hoppa ett vanligt hopp där uppe. många blir nog lite lurade av vinkeln..
-
Borde inte vara svårare (eller lättare) än när de hoppar ut för snällare backar med flygturer med mer än 10 meter under fötterna.
Han har nog sidvind annars kommer han inte ut och med sidvind blir det inga hangvindar av hanget. Förresten når dessa hangvindar maximalt ”bara” dubbla hanghöjden så de hade knappast påverkat kiten i detta fallet nämnvärt. (Däremot om han står rakt under hanget kan han lyftas upp.)
nic
-
jag bara tycker att det ser ut som att det är en jalla massa snöotackt berg där han flyger..
hade jag fått välja hade jag inte valt det stället att börja på även om att det är lika lätt som att hoppa i backen!
men det e ju vad jag tycker!
-
håller med
Var inte meningen att låta som om det var enkelt bara att det värsta nog sitter i skallen.nic
-
Fy Sator
vill inte att en lina ska gå av när man hänger där uppe! -
i princip skulle han ju kunna vara 20 meter från avsatsen, det är ju mer en häftig kameravinkel än ett häftigt hopp tror jag
-
Mmm men han hoppar nog utför ska du se. Dom är ju fan inte kloka.
-
äh sånt har jag hoppat utför på skidor utan nån sleten skärm. /staffan
-
Du kan nog räkna med att han hoppar utför. 2003 hörde jag från frankrike om flygtider på upp emot minuten. (Långt innan Adam Koch gjorde sin första stupstart på vatten.) Åker du till Norge är chansen stor att du får se lite kiteflygning.
Jag var för upptagen för att ta fräna kort men skickar med en bild på bästa stället för att prova vingarna. På bilden syns tre som laddar för flyg längst upp.
nic
-
som jag ser det blåser det mot väggen. svårt att se dock
-
Svar till:
som jag ser det blåser det mot väggen. svårt att se dock
[/ QUOTE ]
inte. extrados pa kitesen pekar ju neråt…sidvind eller sidner säger jag. sidner verkar julite farligt när man kommer ner en bit…
Logga in för att svara.