Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fartkameror på E22:an!!!
-
Trodde windsurfare gillade fart…..
men men man lär sig nått nytt varje dag!
/Hällre blyfot å lustgas än simfot å syrgas -
Om bilförare gillar fart eller inte är totalt ointressant i frågan! Trafiksäkerhet bygger på kollektivt beteende, gemensamma regler och ansvar. Om man nu har stor gasglädje bör man alltid söka sig till tävlingsbanor i stället för att få utlopp för sin fartglädje.
Per-Arne
Per-Arne -
Är det ngn som vet en länk eller liknande där man kan finna en bra bild/foto över Sverige och var dessa ”plåtpoliser” är uppsatta?
Vore jädrigt tacksam över svar ang detta.
Maila till smbif@hotmail.comMVH
Robban
-
Ingen har nämt detta: ”levande” poliser plåtar oxå tex innefrån omålade bilar i vägkanten etc.
Råkade själv ut för det på en 50 sträcka, körde i min egen takt, kanske 65km när det plötsligt blixtrade till i en vit vw-buss vid vägen!!
Jag fattade inte först vad som hänt, eller om jag drömde! men efter nån vecka kom ett brev, hem till tjejen eftersom det var hennes bil att pynta in 1000-1200 spänn eller vad det var, kommer inte ihåg exakt.Dom hade antagligen redan kollat med körkortet och såg att det inte var hon som körde, för dom hotade med rättsprocess om man inte erkände dvs betalade, jag tog inte den risken!!
Har för övrigt torskat flera gånger för ”riktiga” poliser med laser och eller att dom kört efter, en gång jagade dom ikapp mig på 41an från v-berg när jag racade med en v70R och en lexus, när jag fråga varför dom tog mig och inte dom, som dessutom kört betydligt fortare än jag, sa dom:
-Vi hann inte!!!
Lärdom, det gäller inte att kunna köra ifrån copsen, bara köra fortare än nån annan stackars fortkörare så klarar man sig!
Logga in för att svara.