Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing …fast inte så bra trots allt.

• gh0st

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 20:30

Ja, rrd triple-x var en riktig lättviktare.

• skanepaul

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 20:30

@patrikol 421643 wrote:

Har tyvärr inte hunnit testa min nya Thorn 08a men den är allt annat än mjuk helt annorlunda än tidigare Thorn brädor, antagligen träkärnan som gjort detta. Den känns ganska tung. Skall bli spännande att få känna om detta gör den bättre eller sämmre än Thorn 07

Är den styvare så är den klart intressant i den största storleken.

• gadget

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 22:43

Jag testade mina nya Union-bindningar i förrgår och jag är helt med på det med poppen!
    Det sättet man poppar med straps funkar inte alls med bindningar. (Flat alltså)
    Däremot är stabiliteten så bra att det ändå känns bättre med bindningar!
    Brädan känns VÄLDIGT mycket tyngre i vattnet och i luften men kantar man ordentligt går det ju att poppa bra ändå men det känns som att man får satsa betydligt mer för att det ska hända något!
    Jag som åkt snowboard länge gillar definitivt känslan och stabiliteten i bindningar! Pöss

• kamikazekiteren

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 06:24

@patrikol 421643 wrote:

Har tyvärr inte hunnit testa min nya Thorn 08a men den är allt annat än mjuk helt annorlunda än tidigare Thorn brädor, antagligen träkärnan som gjort detta. Den känns ganska tung. Skall bli spännande att få känna om detta gör den bättre eller sämmre än Thorn 07

Jag har en thorn från 2003 och den är hård som en balk(eller en norsk kvalitetskuk) . Men du visste vel ikke du patrik,du var vel inte född ens då

• skanepaul

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 06:53

Thorn:en fanns inte 2003!?

• haze

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 07:52

-08 är grym. Kört på den 10 timmar snart ;P

• curry

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 09:18

@nic 421639 wrote:

Bara så ont om möjligheter att prova här upp i gbg… ser inte ens nån som äger en LF överhuvudtaget som man kan rycka ur händerna.
    Kände på vikten på en LF Element (som jag såg på Stadium i Sisjön) å den är rätt tung redan utan bindningar måste jag säga. Om Mission är lika tung förstår jag vad du menar att den inte väjer för något 😛
    Sjyst om den ändå är smidig men jag letar ändå efter en lätt bräda.

nic

Om man ska köra med bindningar så spelar vikten mindre roll enligt mig. Det gör inget alls att brädan är tyngre, det blir förståss tyngre att dra bommen till höften vid olika mobes, men man får så pass bra pop så det känns ofta inte att brädan e tung´i luften, inget jag märker iaf.

• patrikol

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:07

@kamikazekiteren 421733 wrote:

Jag har en thorn från 2003 och den är hård som en balk(eller en norsk kvalitetskuk) . Men du visste vel ikke du patrik,du var vel inte född ens då

He He Tack för att du tror att jag är så ung.

Men din gamla Thorn vet jag väldigt väl vilken det är Svart vit och röd är den väl. Men den vi talar om kom väl att kallades för Nya Thorn när den kom men det vet du väl om Norrbagge! 😉

• patrikol

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:09

@SkånePaul 421698 wrote:

Är den styvare så är den klart intressant i den största storleken.

Betydligt tyngre men ändå viss flex känns styvare när man känner på den rent handgripligen bättre att känna på vattnet såklart! Du får ta och prova någon gång och känna själv.

• patrikol

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:18

@SkånePaul 421737 wrote:

Thorn:en fanns inte 2003!?

Den såg ut såhär.

• patrikol

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:21

@Haze 421747 wrote:

-08 är grym. Kört på den 10 timmar snart ;P

Har du någon erfarenhet av2003, 2005, och 2007 års Thorn?

Har själv kört dessa men ännu inte hunnit testa min 08 på vattnet.

Hur tycker du isåfall att den skiljer sig ifrån dessa?

• haze

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:29

Kört -07 i ett gäng timmar i väntan på min -08…. Den är mycket behagligare att köra i choppigt vatten med. Hugger inte som den gamla gjorde(tyckte jag) Lättare att poppa med (det lilla jag kan)

• patrikol

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:30

@Haze 421866 wrote:

Kört -07 i ett gäng timmar i väntan på min -08…. Den är mycket behagligare att köra i choppigt vatten med. Hugger inte som den gamla gjorde(tyckte jag) Lättare att poppa med (det lilla jag kan)

Låter lovande!
    Tack.

• skanepaul

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:33

Men vänta lite nu! Inte kom den Thornen 03 (möjligtvis i slutet av isåfall!)??

• nic

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 17:14

@curry 421766 wrote:

Om man ska köra med bindningar så spelar vikten mindre roll enligt mig. Det gör inget alls att brädan är tyngre, det blir förståss tyngre att dra bommen till höften vid olika mobes, men man får så pass bra pop så det känns ofta inte att brädan e tung´i luften, inget jag märker iaf.

Jo, jag fattar men för mig är det bara för kallt att kita med bindningar på vintern + att det tar för mkt plats när man reser så vill ha en bräda som är bra med strapps men gärna även infästningar för wakebindning när man vill lyxa till det.
    Har för mycket grejor som vanligt så det får inte plats en bräda till bara för wake…

nic

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing …fast inte så bra trots allt.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.