Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fast topp- variotop?
-
Fast topp- variotop?
Publicerad av argulander på 12 september, 2007 vid 20:41Nån som vet någon segelmakare i landet som kan fixa en variotop på ett segel som har en fast topp. Har ett NP Zone 4,1 som är i behov av en variotop. Klas
argulander svarade 17 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
går det inte att sätta på en vario på det seglet, har ett NR från 99 som jag köpte en vario till. Det var en rem med en plastplugg på som jag spände fast i toppen på seglet, sen fick jag trä ut masten genom det lilla hål som fanns i toppen på seglet och fästa i plastpluggen på varion. Men det kanske inte fungerar på ditt segel? Köpte min på Skidsport för c:a 100:-
-
@mexi_ 414451 wrote:
går det inte att sätta på en vario på det seglet, har ett NR från 99 som jag köpte en vario till. Det var en rem med en plastplugg på som jag spände fast i toppen på seglet, sen fick jag trä ut masten genom det lilla hål som fanns i toppen på seglet och fästa i plastpluggen på varion. Men det kanske inte fungerar på ditt segel? Köpte min på Skidsport för c:a 100:-
Problemet är väl att fästa remmen på något bra sätt i toppen på seglet, det är ju inga problem att göra så att masten kan gå ut genom toppen, det finns plats. Hur länge sen är det Du köpte remmen med plastplugg på hos Skidsport? Klas
-
Oregistrerad
Gäst13 september, 2007 vid 06:25Detta fixar en segelmakare lätt för några hundringar…. bara att leta i gula sidorna…. finns flera.
-
Oregistrerad
Gäst13 september, 2007 vid 06:38Kolla med Gransegel i Nacka, de är duktiga.
//Roger
-
Varion bestod av en rem med ett spänne på. Jag trär remmen genom den öggla som blir på selgelts topp, dvs där du trär ut masten och väljer längden på varion mha spännet. Jag tror att det var 2 år sedan jag köpte varion. Fråga efter en NP vario så borde de veta vad du pratar om….:-)
-
Kollade med Björns segelvård i Stockholm, han kan ordna det för (antagligen) under 500 kr, (fö har jag lagat segel där flera gånger och alltid blivit nöjd) Klas
Logga in för att svara.