Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing F^cking North and their f^cking Rhino 07bladders!!!!!!!!!!!!

• eddie

Medlem
    16 december, 2007 vid 21:35

Skotten för fan… kasta inte sten i glashus.
    Ni sköter möjligen era kundrelationer bra… men inte har man varit impad av kvaliteten på Eh-kitsen.
    Där kan man väl snacka en hel del om bristande kvalitet…?

• hugeo

Medlem
    16 december, 2007 vid 21:54

kasta stenblock i glashus! Eddie, Ska vi supa till det i mellandagarna?

• aka_kalle

Medlem
    17 december, 2007 vid 12:00

@kitemaster 434258 wrote:

I don’t like talking bad about other brands, so I’ll try to narrow this down.

We are not that concerned with sponsorship-deals, we have got offers from most big brands (yes, including Nobile). And I have tried most of their kites out trying to make a good decision. During the year, I have even got a few other experienced instructors, currently working with other brands, wanting to switch to North. I haven’t tried all of these other brands for enough long time to see the real build quality, but some of them.

North Kiteboading made the best impression on me at that time, the quality of their product was outstanding, only comparable with two or three other big brands this year. However, I knew the guys at Walléns weren’t kitesurfing themselves, but they seemed serious and responsible. So I accepted their offer to use their kites in my school during the summer 2007. I also accepted an offer from Flysurfer, whose kites we also used in our courses.

What you think you know about my kite damages must be very limited. I would never say that my damages were caused by bad handling (by students crashing them). I had two damages and North Kiteboarding immediately considered both damages to be manufacturing defects.

I’ve seen many kites break this year, not only on water but also on snow. I would love to work with a kite that lasts forever but I don’t think such kites exist.

I think you are overrating our sponsorship-deal with North. Skånes Kitecenter, as well as Vemdalens Kitecenter, are considered two of the most serious kiteschools in Sweden today and we reserve ourselves the right to change brands every season.
    Therefore, if what you are saying is true, and North is crap for quality, we would not even consider working with them next year (why would we?). But we are considering it.

Enough said, I gotta go pick up my board and bar that were delayed so that I can enjoy this:

http://www.windguru.cz/int/index.php?go=1&lang=eng&vs=1&sc=74094&wj=knots&tj=c&odh=3&doh=22&fhours=180

Mahalo!

var det fabriksfel på den lilla rebelen som gick av på mitten? hände ju samma sak med min 12a men då fick jag bara detta svaret: ”The Rebel 12 is not a warranty, ther is no production fault visible, probably the kite has been crashed. ”. Kanske är lönt att ta upp det igen?

• eddie

Medlem
    17 december, 2007 vid 23:24

@HugeO 434302 wrote:

kasta stenblock i glashus! Eddie, Ska vi supa till det i mellandagarna?

Tycker jag låter som en supra-idé

• skotten

Medlem
    18 december, 2007 vid 10:08

@AKA_KALLE 434356 wrote:

var det fabriksfel på den lilla rebelen som gick av på mitten? hände ju samma sak med min 12a men då fick jag bara detta svaret: ”The Rebel 12 is not a warranty, ther is no production fault visible, probably the kite has been crashed. ”. Kanske är lönt att ta upp det igen?

Speak to Eric, maybe he will get it sorted out for ya 😛

North suck.. I dont mind taking abuse for saying what clearly the whole world is thinking ”Pay loads, get not loads”.

As for North next year, I do think that they will have all of their serious manufacturing screw ups sorted out, and hopefully wallehns will have some sort of customer service, but you have to accept that it has not been this way at all this season, Go on just admit it and stop being so defensive saying that I am bashing your school, you as a person or whatever, I am simply stating the facts..

• tobas

Medlem
    18 december, 2007 vid 10:19

Long time ago I had problem with Bladders now. But yes they occured on all my LEI´s I ever owned!!
    ARC´s rule 😉 / Tobas

• olla

Medlem
    18 december, 2007 vid 12:27

Normalt sett brukar jag bara läsa de roliga diskussionerna här på steffo o skratta lite, men detta ämnet är intressant. Så jag tänkte skriva vad jag tycker o sen vänta på det obligatoriska påhoppet.
    För det första: Jag kör på North o Wallén active sports sponsrar mig.
    Jag kör för north för att jag är helt och hållet övertygad om att de gör de bästa kitesen på marknaden och jag tycker Wallén gör ett bra jobb. De behöver förbättra kundservicen vilket de också håller på på med till nästa säsong. Hade Norths produkter eller Wallen varit som vissa människor i denna tråden försöker beskriva att de är så hade jag inte åkt för dem. Jag får dessutom inte bättre deal för att jag skriver detta utan deta kommer ifrån hjärtat….

För det andra: North håller minst lika bra som andra märken, och definitivt bättre än några av de billiga. Jag har haft 4 st north kites o en har pajjat (vilket definitivt var mitt eget fel och inte produktionsfel) 400:- hos segelmakaren o sen var den som ny…
    Problemet verkar vara att när man betalar lite mer för north förväntar man sig att man får en indestructable kite. Sådana finns inte, man får inse att när man gör klantiga saker så kostar det ibland 🙂

För det tredje (denna bjuder jag på). Jag tycker north har prestandamäsigt bästa (och snyggaste 🙂 ) kitesen på marknaden. De är riktigt stor skillnad på kites och kites och det kostar att ligga på topp. Det är fan viktigt att ha bra grejor om man vill pusha sig själv att utveckla sin åkning, vilket jag tycker är lite av grejen med kitesurfing. Att stå och snacka skit med skotten på stranden är visserligen också en både betydande och trevlig del, men mindre materialberoende..

Det är ju rätt enkelt att klanka ner på andra grejor sina egna. Kom med lite positiv kritik någon gång, jag tror att det är rätt många människor som tar det här forumet på alldelles för stort allvar.

Ola
    S-46

• skotten

Medlem
    18 december, 2007 vid 14:24

shit, I couldnt find one piece of aggresive vocabulary in your post at all.

You raise a lot of intersting points, and I totally agree that perhaps the way that I have conveyed my opinion was perhaps no tthe most articulate, but it wasnt me that started the thread, and there are threads on other forums, where other people seem to have the same opinion as me. I think mostly its because noone is ever going to be proud of the fact when they say I paid the most and got the least.

Skitsamma, if anything is true, it is no matter what you ride, or who you ride for, you will always stay loyal. I dunno, maybe even the pricetag for a North from wallehns becomes worthit after a few months on the water with the kite and some unforgettable evenings on the beach with the lads. (or skotten).

Wallehns customer service aside, (and I want to say that I employed instructors that rode and sold north gear last year) I hope that north get their shit sorted for this year so no more people are getting burned by their occassional but sever fuk ups.

• olla

Medlem
    19 december, 2007 vid 13:09

Jag ska försöka vara mer aggresiv nästa gång jag lovar!
    Annars: God jul o gott nytt år!
    Ola

• pjoter

Medlem
    19 december, 2007 vid 14:57

Intressant läsning…
    Hård kritik mot ett märke som byggt upp mkt status pga kvaliteten. Det är ju tråkigt för dom men tror det kan hända alla märken. Handlar man en ny kite på marknaden kan man precis som med bilar räkna med att det kan komma vissa barnsjukdomar oavsett märke. Och vissa måndagsexemplar kommer alltid finnas.
    Det viktiga är ju hur företaget sköter detta och det är väl här north har misslyckats totalt i vissa fall. Det ju för just den servicen man betalar extra. tror inte importerade kina-kites behöver ha så mkt sämre kvalitet men händer det något får man ingen support.

Hoppas verkligen north tar det här allvarligt och ser över sin service. Även om jag själv inte alls gillar känslan i dom jag kört så finns det ju många andra som gör det.

• skotten

Medlem
    19 december, 2007 vid 20:22

yeah, what Pjot said….

• raggi-man

Medlem
    19 december, 2008 vid 16:13
    Ölla;434651 wrote:
    Jag ska försöka vara mer aggresiv nästa gång jag lovar!
    Annars: God jul o gott nytt år!
    Ola

word:santa:

• georgi

Medlem
    19 december, 2008 vid 17:05

Kör fortfarande på mina Vegas 06or och är nöjd som fan. Inga problem alls, dessutom kör brorsan likadana och kompisen gjorde. Samma där inga problem.

Tar man hand om kitesen håller de hur bra som helst, men om man låter dem ligga på stranden, steka i solen o fladdra sönder…
    Klart som fan de pajar…

Enda problemen jag haft är att baren inte håller så bra, slits ganska snabbt.

• krillan82

Medlem
    20 december, 2008 vid 15:06

Jag hade problem med mina bladders på vegas 10 från 07 men Anna Sparre å Chrille fixade det väldigt smidigt.

• skotten

Medlem
    21 december, 2008 vid 17:12

hahah wow, I was really pissed at North because Calle couldn’t work…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing F^cking North and their f^cking Rhino 07bladders!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.