• Publicerad av bollen på 14 april, 2010 vid 10:50

Jag upptäckte till min fasa när jag började rota bland surfprylarna att den kalla vintern har orsakat ett utbrott av fen-pest i fenlådan. En av fenorna är klart drabbad och har blivit helt böjd, konstig och totalt oanvändbar. De resterande fenorna är fortfarande raka och fina. Frågan är – hur smittsamt är det? Måste jag slänga allihop, eller räcker det med de fenor som legat närmast? Är det någon skillnad på G10 och kol, den drabbade fenan hade som synes inslag av kol? :confused2:

tbsurf svarade 14 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • imported_macts

Medlem
    14 april, 2010 vid 10:59

Mycket smittsamt. Skrota genast alla och köp nya!

• booman

Medlem
    14 april, 2010 vid 13:38

Absolut! Inget annat att göra! Dessutom, om du inte Lagt märke till det, så har den fått “PB”… Ruggigt! 😀

• htn

Medlem
    14 april, 2010 vid 13:54

Även JP-fenan längst till höger verkar ha fått “PB”.

• hasse4

Medlem
    14 april, 2010 vid 14:29

BP = BöldPest. PB är ännu värre.

• tbsurf

Medlem
    14 april, 2010 vid 14:43
    Bollen;606375 wrote:
    Jag upptäckte till min fasa när jag började rota bland surfprylarna att den kalla vintern har orsakat ett utbrott av fen-pest i fenlådan. En av fenorna är klart drabbad och har blivit helt böjd, konstig och totalt oanvändbar. De resterande fenorna är fortfarande raka och fina. Frågan är – hur smittsamt är det? Måste jag slänga allihop, eller räcker det med de fenor som legat närmast? Är det någon skillnad på G10 och kol, den drabbade fenan hade som synes inslag av kol? :confused2:

Det stoppar tyvärr inte där.. har du haft den i brädan så är den körd. Kolla rockern ska du se.. och stropparna har säkert börjat krypa längre och längre inåt mitten.. Sprider sej sedan uppåt och fräter sönder alla cambers och mastfickan krymper utan förvarning ihop. Sedan är det inget hejd på eländet, du kommer stå där lallande om grym pop osv.. :smirk:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.