Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fena till Futura 131?

• Fena till Futura 131?

Publicerad av kaizokj på 1 juni, 2014 vid 15:39

Tjena..

Har införskaffat mig en Starboard Futura 131(-2013) som jag för tillfället kör en 7,5 rigg på.
    Fenan som medföljer futuran är en rejäl best på 48cm.
    Jag skulle om möjligt vilja ha en mindre sjögräsfena.
    En lite mindre fena vore perfekt nu då det är extremt lågvatten i haga park. Får ju gå ut halvägs till kalmarsund innan jag kan starta.

Så hur liten tror ni det är möjligt att köra (36=?) och vilken fena borde jag köpa?

Info..
    Är en återfallsurfare med rätt dålig koll på nya prylarna så all hjälp jag kan få är jag tacksam för 🙂
    Är förövrigt 85 Kg fet

herr-pelegrin svarade 10 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • herr-pelegrin

Medlem
    1 juni, 2014 vid 17:53

Bra fråga – Jag hänger på med samma fråga för iSonic 127 som jag kör med 46 cm slalomfenor. Hur kort sjögräsfena om man vill kunna höjda en del? Fabrikat?

• ramrob

Medlem
    2 juni, 2014 vid 05:57

Jag kör med en Lessacher Chamelion 36 på min F2 SXXL (135 L, 80cm bred) med “excellent results” för vanligt freeriding. Har provat med 32 men det var för liten.

• herr-pelegrin

Medlem
    2 juni, 2014 vid 11:13

RamRob – Tack för snabbt svar! /Herr P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fena till Futura 131?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.