Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing fena till manta 59?

• fena till manta 59?

Publicerad av jarp på 10 mars, 2008 vid 22:48

Skall kitta upp mini plankan i förådet med ett par nya fenor,
    har kört på en north shore 30…(tydligen en helt utdömd fena)
    kör med v8 6,0 och 7,0

Jag är ingen fena skälv, så behovet är ett mer förlåtande alternativ än kanske det mest extrema..

Vad skall jag rikta in mig på om mitt mål är 30 knop..

speedjanne svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • speedjanne

Medlem
    11 mars, 2008 vid 07:19

Hej

Jag hade en Curtis SR6 b 30 till M59 när jag körde 6.3 passade perfekt.7.0 segel är väl på gränsen vad den brädan klarar…kom ihåg att jag testade med 37fena till 7.0 och det fungerade helt OK.Brädan skall ha rätt så stor fena med mycket lyft även med små segel.

Manta 59 är nog den bästa brädan jag haft ångrar att jag sålde min.

• glader

Medlem
    11 mars, 2008 vid 07:20

Tror du skulle bli lycklig av två fenor, typ 28-30 samt 34-36. Fler fenor är det billigaste sättet att få ut mycket mer av sin utrustning.

Märke och modell är väldigt mycket en smaksak. Själv älskar jag Tectonics och Curtis slalom / speedfenor.

Edit: Hoppla, Janne var snabbast. I princip samma svar. Mitt får väl stå kvar som bekräftelse då.

• jarp

Medlem
    11 mars, 2008 vid 08:26

man tackar…

• culing

Medlem
    11 mars, 2008 vid 12:35

Köp inte större än 32 G-sport till 7,0.
    Hepporre!

• surfan

Medlem
    11 mars, 2008 vid 20:02
    Speedjanne;450998 wrote:
    Hej

Jag hade en Curtis SR6 b 30 till M59 när jag körde 6.3 passade perfekt.7.0 segel är väl på gränsen vad den brädan klarar…kom ihåg att jag testade med 37fena till 7.0 och det fungerade helt OK.Brädan skall ha rätt så stor fena med mycket lyft även med små segel.

Manta 59 är nog den bästa brädan jag haft ångrar att jag sålde min.

köp en ny då janne!!!!!

• speedjanne

Medlem
    15 mars, 2008 vid 12:55

@surfan 451193 wrote:

köp en ny då janne!!!!!

Japp jag köpte Manta59 idag…nu har jag 4 slalom/speedbrädor under 91liter…Prylknarkandet fortsätter!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing fena till manta 59?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.