Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fenadapter
-
Fenadapter
Publicerad av stinger på 24 april, 2004 vid 17:56Funderar på att inhandla en sån för att konvertera en US-fena till Powerbox. Funkar det bra. Nackdelar? Kanske ska tillägga att fenan jag tänker adaptera är en slalomfena på 32cm.
stinger svarade 20 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Knatte
Gäst26 april, 2004 vid 04:55Har inte testat själv. men i och med att de säljer dessa adaptrar i många surfaffärer, så borde det fungera bra.
Jag har använt MC (multibox+adaptrar) på många fenor och inte haft några problem.
Det borde funka lika bra med adapter+ US box. -
En vanlig MC-adapter (=MultiConic?) funkar inte till en US utan modifikation. Den har ju en trestegs trappliknande infästning. Bästa varianten är nog att gå/ringa till en surfaffär och fråga.
-
Ska kolla läget när jag jobbar i Gtbg i slutet av veckan.
Btw finns det någon surfaffär i Norrköping?
-
Knatte
Gäst26 april, 2004 vid 11:05Hos Surfers Paradise:
Men som det påpekades ovan. Så behöver du en speciell adapter för US-box.
Fenadapter:150:-
Konverterar us och multifenor, finns i powerbox, tuttle och trimbox: -
Det går väl knappast att bara köpa en adapter för att sätta en US-fena direkt i en powerbox?
Måste man inte först kapa bort i infästningen så att US fenan blir till multibox? -
Tack för hjälpen! Jobbar i Gtbg slutet på veckan, får bli en inköpsresa till Varberg (eller kanske Fiskebäck) nån kväll. Behöver lite annat småfix inför säsongen.
-
Nej, det finns tyvärr ingen surfaffär i Norrköping. Sedan Alpin&Surfsport i Linköping stängde för gott för några år sedan är det dåligt med närliggande affärer.
-
Du har helt rätt. Jag var nere på SP igår och skulle köpa en adapter men efter att ha fått instruktionen hur man skulle göra “Kapa här o kapa där o var beredd på att fila lite där så kanske det funkar” Då köpte jag en ny fena istället.
Logga in för att svara.