Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › fenan för smal för min fenbox.
-
fenan för smal för min fenbox.
Publicerad av calle_b på 25 maj, 2006 vid 14:04Lyckligt läge, en sprojlans G10 fena från mr Drake leverades, men när jag monterade den i min kära Acid, så sitter den ungefär som en lös tand.
Fast, men löst. Det visade sig att fenan alltså har för smalt “huvud” där den sitter i brädan. Vad göra? Gelcoat var ett tips.Help
oaxen svarade 18 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Klipp sönder en ölburk och vik en bit av metallen över fenan. Funkar finfint
-
stryk på lite plastic padding på fenan sen klä in det med köks plastfolie och stoppa ner paketet i boxen som funkar som gjutform, för hoppingsvis får du bort fenan tack vare folien.
-
hehehe, tack för tipsen so far! Gillar ditt(Mården) sista “förhoppningsvis får du bort fenan tack vare folien”…
Tack! Ditt (Mården) tips om plastic padding borde väl funka samma lika med Gel Coat?
-
Jag tror mer på ölburken, går nog lika bra med läskburk oxå men ölburk finns det ju alltid tillgång till 🙂
-
Jag tror tyvärr att tilvertejpen kommer geggla(se svenska surfingens icke akademiska ordlista) fast, och bli ett h-vete att få bort… Tänkte oxå på det som “akut lösning”. Nä, verkar som ölburken är på första pris. Tackar för supporten hittils.
Ha d gott
-
Oregistrerad
Gäst26 maj, 2006 vid 16:16Ingen som hört talas om “shims”…..
-
Hej!
Aluminiumtejp är allra bäst. 3M har en suverän tejp, “Scotch pressure sensistive tape”, som är helt suverän. 0,10 mm tjock och av aluminium gör att man kan få den lagom tjock. Har testat den på en av mina fenor – suveränt resultat. Använde samma tejp för att “shimsa” en begagnad mast också – bättre än suveränt resultat!
3M tipsade om följande återförsäljare:
Industri Support i Märsta tel 08-591 222 70
KA Olsson & Gems i Göteborg 031-746 49 00Mvh
/ Patrik
Logga in för att svara.