Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fenan släpper!!

• Fenan släpper!!

Publicerad av anonym-anvandare på 14 augusti, 2003 vid 07:26

Hallå
    Jag har ett problem. Min fena slutar fungera ibland dvs brädan börjar gå på sidan när jag är uppe i planing detta känns lite obehagligt och det är svårt att få det rakt igen. Vad beror det på har jag för liten fena eller är jag överriggad?
    /Jocke

styret svarade 21 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • malun

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 07:40

Det du beskriver kallas för spinout. Det orsakas av att det sugs ner luft runt fenan som gör att den tappar greppet.
    För att häva spinouten så kan du släppa lite på skotet och falla av och lägga tyngden på framfoten. Det brukar hjälpa.

/malun

• goran

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 07:47
  • jerkz

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 09:54

Idag fick jag hur många spinouter som helst! Kan bero på att jag seglade 6.7… Har nämligen packat ner det mindre seglet pga resa till skärgården imorrn.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 10:16

Tack för svaren.
    hittade själv en bra förklaring nu när jag vet vad det är.
    http://www.sevenius.com/windsurf/tips/spinout.htm
    /Jocke

• styret

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 11:43

eller kan det vara som idag på haga. får rensa fenan på sjögräs efter varje vända. jävla växthus.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 12:41

Styret: du får åka ett par rundor med formula fenor och trimma gräset lite wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 12:41

Styret: du får åka ett par rundor med formula fena och trimma gräset lite wink.gif

• styret

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 20:32

nyinköpt sjögräsfena idag. ska bli kul att testa imorrn.

sen är spinouter ett minne blott.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA