• Publicerad av hanlar på 3 augusti, 2007 vid 10:43

Jag har precis köpt gps och ska börja testa att speeda lite. Väger 87 kg och har en JP superX 116 med Simmer TP-Formula 6,8 till. Ingen superbräda för speed kanske men det får duga att börja med. Frågan: vilken fena ska jag ha till detta kit, har testat med originalfenan men den verkar inget vidare, mkt spinout mm. Har hört att den inte skall vara ngt vidare, så vilken fena ska jag välja? Behöver ju inte var det värsta på marknaden. Rimligt pris mot ok prestanda.

jester svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • sackeb

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 11:00

Du skall inte ha någon fena du skall jobba… :smirk:

Kul att det blev något igår, själv spenderade jag kvällen/natten i garaget för att göra en framgaffel renovering. Avslutade den redan fulländade kvällen med att ta en klunk gaffelolja i tron att det var vatten… fy fan, inget jag kan rekomendera.

• jester

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 11:23

Har du skaffat riktig mast till seglet ännu? För det är väl Hans jag “pratar” med, vi träffades ju på Haga förra veckan…

Men för att återknyta till frågan, så skulle ju en G-Sport Sr6b på ca 32cm sitta bra på den brädan. Körde själv en SuperX på 106 liter och 6.2, och körde en likadan fena fast 28 cm, och har fått kämpa lite för att ta dom farterna jag körde med den hårdvaran.

Fenan finns ju dessutom att köpa på Skidsport Bromma. Kommer tydligen en ny variant, hette nåt med S7, den ser bra ut men mer än så vet jag inte.

• storner

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 12:27

Skall själv köpa ny fena (jävla tt stenar).

Är det någon som testat Maui Fin Company SL, som finns på SP? Känns och ser rätt go ut. Ganska mjuk och kurvig. Lite samma attribut som Tectonics Falcon fenorna.

MFC hävdar själva att detta är slalomfenan som passar perfekt som speed “upgrade” till freeridebrädan.

• jester

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 12:31

Den ser ganska bra ut, tycker jag. Kanske aningens för tjock, men har inte testat den. TEsa och återkom med rapport, plz! 😀

• hanlar

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 12:35

Tjenare! Jo det stämmer, det är jag. Kör dock fortfarande snikmasten men tycker att den verkar funka ok. Får byta när jag känner mig rik. Man får tacka för riggtipsen, det blev ju bra till slut, har nu köpt en gps(foretrex 101) så nu kan jag börja testa. Ska kolla in den fenan på skidsport.

• storner

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 13:33
    Jester;402542 wrote:
    Den ser ganska bra ut, tycker jag. Kanske aningens för tjock, men har inte testat den. TEsa och återkom med rapport, plz! 😀

Ja va fan!, 1000 kr för att testa en fena är väl inget att backa för! (Sa killen som köpte två styck Challenger Aero:smile:)

• hanlar

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 14:45

Stefan! Lämnar jobbet till dig. Verkar smarrigt med olja – måste testa.

• hanlar

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 19:14

Sr6b verkar bara finnas till tuttlebox, det är ju powerbox på superx:en. Dessutom var den slut. Finns det inga ok fenor till powerbox.Dom har en som heter Gsport Freespeed, http://www.skidsport.nu/sommar/vindsurfing/default.asp?SeId=0&s2=0&c=218&Aid=4285
    Finns dock bara i 30…

• nlc

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 19:37

Närå, Gsport SR-6b ska finnas för PowerBox oxå, kolla med SP. Men som jag förstår det så är Freespeed oxå en bra fena för hobbyspeedare.

• marden

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 20:51

kolla med v.se vad johan har hemsidan är nog inte helt uppdaterad
    sist jag var där fanns det “ganska” gott om pb fenor
    bla tror jag det var en gammal debociet 33 som jag höll i som han skulle ha 500 för men som var pb

• jester

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 21:39
    NLC;402643 wrote:
    Närå, Gsport SR-6b ska finnas för PowerBox oxå, kolla med SP. Men som jag förstår det så är Freespeed oxå en bra fena för hobbyspeedare.

Stämmer bra. Min 28 var ju en PB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.