• ola-h

Medlem
    26 juni, 2005 vid 17:16

Nej. Visserligen är jag ingen freestyleseglare, men så mycket vet jag att freestylefenor typiskt väljs väldigt korta. Man kan säga att kortheten är själva ideen med att köra freestylefena. Det skall vara lätt att få upp dem ur vattnet. Hur djup fenan är beror en hel på typen av freestylefena också. En typ är extremt kort, de ser ofta lite avkapade ut eller är väldigt breda, runda och ser nästan symmetriska ut. Andra freetylefenor ser mer ut som förväxta, extra breda vågfenor. De är, skulle jag säga, lite ”djupare för sin storlek”.

Många freestyleseglare kör fenor runt 20cm. Själv kör jag oftast 22cm upp till 6.3, ibland 24cm.

(För övrigt har jag en sprillans ny Starboard Freestylefena att sälja, 24cm).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.