• Publicerad av anonym-anvandare på 7 maj, 2003 vid 21:02

Har upptäckt ett nytt fenomen vid våra kuster. Killar klädda i åtsittande gummikläder låter sig släpas upp på land helt utan kontroll efter någon form av jättedrake. Är det vårplogning på gång månne eller är det dom där tokiga jack-ass pojkarna som är i farten igen? Hoppas bara inte dom kommer på att man kan åka på en bräda efter draken på vattnet för då lär det bli farligt för oss vindsurfare i framtiden!

Défendre des cerf-volants maintenant!!
    Hälsningar confused.gifJacques Chiraq

niklas82 svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jofiwa

Medlem
    7 maj, 2003 vid 21:16

Hooo hoo. Farligt blir det när nybörjarna är ute. De har ju knappt koll på draken och nu ska de åka bräda också. Känslan av att släpa sin egen utrustning under en stor kite när det är en nybörjare som sköter spakarna är minst sagt otrygg. Speciellt när man 5 min tidigare sett hur nybörjarens nybörjarkompis drake flugit in i en trädkrona.

• jofiwa

Medlem
    7 maj, 2003 vid 21:19

Förresten, någon som vet hur fort man kan segla kite? Ser ju ut att gå något långsammare än vindsurfarna.

• calle_b

Medlem
    8 maj, 2003 vid 15:55

Hahahaha.

Iaf. Tror faktiskt att Kite går lika fort som surf, om man har mycket lårmuskler. Men jag tror att det inte är lika kul att åka fort me kite, som det är me surf(tänk wakeboard i 30knop och ”a-lot-of-chop”.

Jaja. Ha det gott
    (inget ont mot kajtare)

• oskie

Medlem
    8 maj, 2003 vid 17:25

stämmer det att kite handlar mer om lårmuskler? vindsurfing tycker jag handlar mest om armmuskler…

• calle_b

Medlem
    8 maj, 2003 vid 21:32

Ja, det krävs en hel del för att hålla ner railen i vattnet hela tiden. Släpper railen så blir de till att åka kana 100-200 meter ner i vind för att sedan kanta ännu mer för att ta höjd. Självklart beror det juh på hur duktig man är, tekknik är som vanlig allt. wink.gif

wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2003 vid 12:34

Kör man hårt i shoppigt vatten med vindsurfingutrustning blir man också väldigt trött i benen. Allt hänger på hur fokuserad du är och vad ditt mål med sufingen är. Jag får antydan till kramp i benen efter varje pass, fastän jag är väldigt vältränad.

• haegga

Medlem
    9 maj, 2003 vid 13:07

Har man mer värk i armarna än i benen så tror jag att man måste börja använda hängselen !

Haegga

• niklas82

Medlem
    15 maj, 2003 vid 19:19

Hugo Ljungberg berättade på kite forumet om en tävling i speed som han var på där kom vinnaren upp i 37 knop.. men det går att åka fortare är jag helt säker på…
    men som sagt det är nog inte så roligt att åka 30+ på en wakebord för det är inte jätte lätt att få stopp på ekipaget sen grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.