• lbj

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 06:39
    Kite Fred;570559 wrote:
    Kräftskiva lät kul, frugan jobbar tyvärr.

Är det mycket sjögräs?

Nej… här på västkusten kokar vi kräftorna i dill!!

• kinetic

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 07:43

Mården: RAD-brädorna är ritade/designade i Sverige. De röda brädorna skall vara riktigt bra. 111:an på bilden är ju som du säger rätt stor, finns även en mindre variant 94:an samt en ännu större 127:a. Det jag hört om både 94:an o 111:an är att de går som på räls! Finns även en Formula som går jämnt/bättre än Starboards Formula, framförallt på kryssen där den gick klart högre mot vinden när man gjorde ett jämförande test (2 likvärdiga seglare)…
    För övrigt så tycker det är onödigt att kommentera brädor som man (eller någon annan heller för den delen) varken sett o ännu mindre kört på

• marden

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 13:56

ursäkta då ,men att kommentera nästa års brädor o fenor som ingen sett än pågår ju istort sett i varanan tråd här(bara att denna gång kanske det var lite negigt o inte det vanliga “den ser jätttebra ut” komentaren

sen var det mer ett svar på att brädorna verkar inriktade på 8.0 segel snarare än benkes 20*40kn och därmed speedfenan som ser ut att va runt 42 (34)cm lång kanske har samma inriktning

men jag hoppas såklart det är mindre fenor på gång runt 26-30cm som skulle passa mig fint

ps jag gissar att det är pirate som bygger ?

• kinetic

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 16:25

Mården: “Guldfenan” är en 34:a har jag för mig, vet inte om det ligger mindre fenor i pipen men det borde det göra… Ja brädorna byggs av Pirate, alla har ju olika smak men rent designmässigt tycker jag att de är grymt snygga, Mattias som designar/ritar brädorna har lyckats mycket bra! Har för mig att Mattias är i din “viktklass” dvs flugvikt:grin:, o han säger att hans egna brädor e bland de bästa han kört på hittills…Sen ska man kanske ta detta med en nypa salt men de är uppenbarligen som han tänkt sig iaf:grin:. Jag kan även bekräfta att det är “HOT” som ligger bakom fenorna, som de flesta nog redan gissat!

• bicless

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 16:36
    kinetic;571090 wrote:
    Mården: “Guldfenan” är en 34:a har jag för mig, vet inte om det ligger mindre fenor i pipen men det borde det göra… Ja brädorna byggs av Pirate, alla har ju olika smak men rent designmässigt tycker jag att de är grymt snygga, Mattias som designar/ritar brädorna har lyckats mycket bra! Har för mig att Mattias är i din “viktklass” dvs flugvikt:grin:, o han säger att hans egna brädor e bland de bästa han kört på hittills…Sen ska man kanske ta detta med en nypa salt men de är uppenbarligen som han tänkt sig iaf:grin:. Jag kan även bekräfta att det är “HOT” som ligger bakom fenorna, som de flesta nog redan gissat!

Guldfenan cool. Jag skall ner till Norrköping den 5:e september skall kolla med Mattias om man kan få testa den då. Ser nice ut. Är den klar för leverans?

• kinetic

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 16:43

Bicless: Du har ja god kontakt med Mattias så du får fråga själv:grin:

• mattias112

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 17:09

Hej alla glada!
    Introduktionen av fenorna är tänkt till nästa år, så jag hade tänkt hålla låg profil ännu…
    Generellt kan sägas att de är tunna och styva.
    Speed 26/30/34 cm
    Slalom 38/42/46/50
    Sen pågår utveckling av freeridelinje samt annat hemligt ännu:-D
    Må vindarna blåsa på Er!
    Mattias Ryman

• benke-2

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 08:03
    Jester;570778 wrote:
    Räckte till en fjärde plats för Daniel på ett av heaten på VM. Du vet, det heatet när han piskade Antoine… 🙂

Jo det är ju klart 4e plats är ju rätt najs, så den borde ju funka, men är ju rätt dyr. Valet är ju fritt, men många Deboichet-sponsrade kör ju inte på Deboichet i speed i vågor, ska man ju komma ihåg också.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.