Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Fenpest ?
-
Fenpest ?
Publicerad av thomme på 22 september, 2006 vid 15:06Har någon sett att fenan börjat krackelera på detta viset tidigare?
Hur länge till tror ni den håller?Fenan är en select lightning 48 cm från 05 tror jag, fick med den med en beg. T1 RS 75 jag köpte förra hösten.
bilder på hö och vä sidaahd49 svarade 18 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag har haft en maui fin formula fena som reagerat på samma sätt. Min rek är att bara slänga bort den…….
-
Ser ut som om ldom inte vätt fibern tillräckligt vid lamineringen…
-
Nej, kasta den inte. Kolla Jesper B’s inlägg om hur fixa finish på fenan i generella forumet, det borde funka. Tråden heter ”Våtslippapper…”
-
Det handlar nog inte om finish. Det handlar om att den kommer att gå av, tror jag nog…
-
Klint wrote:Nej, kasta den inte. Kolla Jesper B’s inlägg om hur fixa finish på fenan i generella forumet, det borde funka. Tråden heter ”Våtslippapper…”
precis som Doktorn skriver, det där har inget med finishen att göra, den är slut helt enkelt och ska kasseras. Risken är överhängande att man får simma hem en dag……kanske en kall dag också!
Dessa fenor går inte heller att jämföra med en vågfena, trycket är så otroligt mycket större på slalomfins och risken är mycket högre för ett fenbrott. -
Ja finishen är inte problemet utan jag börjar bli rädd för att den bara plötsligt smäller av och man får simma hem.
Jag kanske kan kapa den ovanför sprickorna och gjuta om den till en liten speedfena ?
-
den breda brädan kan du guppa hem på utan fena ! Ta chansen! Det e ju en bra fena! Slipa til den och lacka!!
-
jag har en Select 55 som det har gått lika med,men jag slipade ner min i fjol och sen har den varit bra…det är nog bara att köra….
Logga in för att svara.