• Publicerad av glader på 1 maj, 2011 vid 10:40

Min Fireblade 36cm gick hårt på sten. Spacklat upp och slipat, men det känns inte som att den är sig själv längre. Tror att jag måste köpa en ny. Användingen är till Falcon 110 och NP 7.8 Evo II.

Jag letar efter en relativt mjuk fena. Helst i G10 så att den är lätt att slipa till vid småskador.

Till brädan har jag redan en Tectnonics Tomcat 38cm. Tycker dock att den är lite hård för mig. Tycker att den är lite stum att pumpa igång och jag får aldrig något bra släpp med den. Har trivts bra med min Fireblade 36 tills nu. Funderar på att köpa en ny likadan. Funderar också på en Tectonics Goldwing 36. Någon som har en åsikt om Goldwing vs Fireblade? Andra förslag?

bicless svarade 13 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • budda

Medlem
    1 maj, 2011 vid 11:33

Min c3 Venom 42..

• tbsurf

Medlem
    1 maj, 2011 vid 11:59

Rek att testa en select S07 37cm, tror du kommer bli förvånad hur klockrent en så “tråkig” fena går 🙂

• marden

Medlem
    1 maj, 2011 vid 14:21

på gp3s finns det för närvarande många fenor till salu..(och några ca)

finns det nån som provat hurricanes slalom fenor? är sugen på ett par runt 34-40cm efter jag fått hans weedfenor så “billigt” och som ser så ruggit fina ut.(om det nu går att återfå kontakten med honom?)

• jester

Medlem
    1 maj, 2011 vid 14:59

Håller med TB. Selects fenor går väldigt bra! Bara o handla… 🙂

• glader

Medlem
    1 maj, 2011 vid 15:09

Tack. Var köper man denna? Tittat på surfers & surfspot, men ingen av dem verkar ha S07 37cm hemma.

• marden

Medlem
    1 maj, 2011 vid 15:25

http://www.surfspot.se/vindsurfing/tillbehor/fenor.html?order=name&dir=asc&p=2
    har ju bra pris, fast då var ju 07 slut i den strl fast 09 eller s11 kanske blir bra?

• seve1000

Medlem
    1 maj, 2011 vid 15:35

Trotjänaren S07 är ersatt av S11 i år.

Jag seglar med S09 och gillar även dessa skarpt. Mindre lyft men går går fint och snabbt.
    Jag körde en sågan i nästa 32kn i Klagshamn senast vi var där Ygge. 41cm till 7.8an. Det var lite stort även för mig på 100kg;- 37 tror jag är bra storlek.

Mvh

• faster

Medlem
    1 maj, 2011 vid 15:41

Köpte ett gäng med selectfenor hos Fahlensurf som anländer vilken dag som helst. Vet inte vilka modeller de har hemma men värt att kolla.

• glader

Medlem
    1 maj, 2011 vid 18:18

Tack för alla råd. Beställt en S09 37cm.

• andersbq

Medlem
    1 maj, 2011 vid 18:34

Jag är helnöjd med mina Black Project, både R-type och S-type.

• swe117

Medlem
    1 maj, 2011 vid 19:19
    glader;654118 wrote:
    Tack. Var köper man denna? Tittat på surfers & surfspot, men ingen av dem verkar ha S07 37cm hemma.

Körde på just en sådan i torsdags, kändes mycket fin.

• glader

Medlem
    18 maj, 2011 vid 18:37

Testade min S09 37cm i söndags och var väldigt nöjd! Den mjuka profilen passar mig väldigt bra. När jag var ute i måndags blåste det mindre och jag körde då Tomcat 38cm. Gillade den mindre när jag testat Selecten. Även om Selecten har betydligt mindre yta så undrar jag om jag inte kommer igång tidigare med den just för att den är mjukare och ger lite mer dynamik i pumpningen på något sätt. I hårdare vind känns skillnaden ännu större till Selectens fördel. Tror jag skall köpa mig en likadan lite större också. Tack alltså för tipset. Det var helt rätt.

• bicless

Medlem
    18 maj, 2011 vid 21:46

Som du skriver, mjukare topp ger tidigare planing. I alla fall enligt fentillverkarnas teorier. Select S11 skall ha ännu tidigare planing enligt samma resonemang från Select.

Bicless

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.