• Publicerad av glader på 15 september, 2011 vid 19:46

Skulle behöva lite weedfin-tips.

Jag önskar fenor till min Exocet SL56, 80l. Kör 5.8 – 7.8 på den. Har kört Chameleon (eller hur det stavas) 24 till 5.8 & 7.0 och 28 till 7.8. Gillar inte alls karaktären på dessa dock. De är alldeles för hårda för mig. Jag har dessutom ganska stora problem med spinout på ingång till gippen. Mina favoriter bland normala fenor är Tectonics Falcon. Jag kör 30 & 32 till den brädan. Skulle vilja ha något som är så likt som möjligt i känslan, mjukt, snabbt, minimalt lyft och bra grepp.

Önskar också fenor till min lilla CA SL49, 69l. Kör 5.0 & 5.8 på den. Har en Choco 22 till den. Minns inte vad modellen heter. Kanske weed speed. Tror den heter Mark II eller något sådant. Minns vagt att de först gjorde en modell som lutade för lite. Denna är jag riktigt nöjd med, men tycker den känns perfekt med 5.8, men lite stor med 5.0. Icke-weed så kör jag Falcon 25 & 27, vilket jag tycker känns idealiskt.

seve1000 svarade 13 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • seve1000

Medlem
    15 september, 2011 vid 20:10
    glader;669966 wrote:
    Skulle behöva lite weedfin-tips.

Jag önskar fenor till min Exocet SL56, 80l. Kör 5.8 – 7.8 på den. Har kört Chameleon (eller hur det stavas) 24 till 5.8 & 7.0 och 28 till 7.8. Gillar inte alls karaktären på dessa dock. De är alldeles för hårda för mig. Jag har dessutom ganska stora problem med spinout på ingång till gippen. Mina favoriter bland normala fenor är Tectonics Falcon. Jag kör 30 & 32 till den brädan. Skulle vilja ha något som är så likt som möjligt i känslan, mjukt, snabbt, minimalt lyft och bra grepp.

Önskar också fenor till min lilla CA SL49, 69l. Kör 5.0 & 5.8 på den. Har en Choco 22 till den. Minns inte vad modellen heter. Kanske weed speed. Tror den heter Mark II eller något sådant. Minns vagt att de först gjorde en modell som lutade för lite. Denna är jag riktigt nöjd med, men tycker den känns perfekt med 5.8, men lite stor med 5.0. Icke-weed så kör jag Falcon 25 & 27, vilket jag tycker känns idealiskt.

Vad skall du ha till 62an då;-)

Du kanske skulle prova mina Black Diamond? Lite lyft och ganska mjuka.

Mvh

• marden

Medlem
    15 september, 2011 vid 20:40

Först och främst provar du att kontakta hurricane ,man vet aldrig rätt vad är får man svar ..lite som lotteri

• tobhed

Medlem
    15 september, 2011 vid 21:32

Precis, med hurricane blir det aldrig fel. Det svåra är som sagt att få tag på några…

• glader

Medlem
    16 september, 2011 vid 04:33

Är det:
    http://www.hurricanefins.de
    Vad heter i så fall modellen? (Ser bara raka fenor på sidan.) Svarar de inte i tel heller? Om jag nu lyckas, skall man ha ungefär samma storlekar som med Chameleon?

Tack för erbjudandet om Black Diamond. Henrick. Provar mycket gärna. Till 62:an har jag en Choco som är ok.

• andersbq

Medlem
    16 september, 2011 vid 05:40

Hurricane är i princip omöjliga att få tag på, men Lessacher har nya duo-fenor (köp dem direkt från Wolfgang), sedan har Maui Ultra lite nya weedfenor för speed som lär fungera bra, har dem inte inte provat alla.

• jester

Medlem
    16 september, 2011 vid 06:07

Jag hade typ tänkt skriva samma som Anders… Har skaffat bägge typerna, men inte hunnit köra så mycket på dom (typ bara på Maui Ultra-fenan)…

• klang

Medlem
    16 september, 2011 vid 17:43

För speed kör jag
    Hurricane 26, 6.2, iS87L
    Hurricane 26, 7.1, iS87L
    Hurricane 28, 8.0, iS87L

För slalom kör jag
    Hurricane 26, 6.2, iS87
    Duo weed 32, 7.1, iS111L
    Duo weed 36, 8.0, iS111L

För slalom kan jag varmt rekommendera Duo Weed… bra grepp, bra lyft, o går rätt snabbt… För speed finns det bara en weed fena…

• thomas-althin

Medlem
    16 september, 2011 vid 18:19

Själv är jag ju som alla vet frälst av Maui Ultra Fins speedweed…:)
    Kör 22.24.26.
    Till CASp 44 o 50. Snabba o släpper inte!
    Rätt prisläge oxå!!

• seve1000

Medlem
    16 september, 2011 vid 22:21
    Thomas Althin;670078 wrote:
    Själv är jag ju som alla vet frälst av Maui Ultra Fins speedweed…:)
    Kör 22.24.26.
    Till CASp 44 o 50. Snabba o släpper inte!
    Rätt prisläge oxå!!

But only Mauimade!

• jester

Medlem
    17 september, 2011 vid 05:26
    Seve1000;670106 wrote:
    But only Mauimade!

Snobb!

• seve1000

Medlem
    17 september, 2011 vid 09:19
    Jester;670110 wrote:
    Snobb!

Hehe du tänker så!

Ygge om du inte hittar fenor i lager hos våra svenska shoppar kan du alltid kolla här:
    http://www.windsurfingfins.co.uk/index.asp

Han verkar få fram det mesta på kort tid.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.