Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Fentips?
-
Instämmer, dessutom är den en bra fena…
Dock var jag lite osäker om du ev. skulle ha en storlek större på fenan då du har en ganska stor bräda. Själv har jag ingen bräda över 100 liter så jag är inte rätt man att svara på detta, men det finns andra som kan… -
Jag körde en SR6b på 28 cm till 6.2 på en JP SuperX på 106 liter. Gick kanonbra. Så en sådan på 32 cm lär fungera finfint. Kör du på lite choppigare och/eller byigare vatten så kanske en 34:a är rätt medicin. Men du är ganska lätt, så 32 bör som sagt fungera bra.
-
Vad är det för fel på vattnet i roxen?
Jag har haft liknande frågor som Oscar, fast på ett konkurerande/kompletterande forum och även där fått svaret av dom som är mycket snabbare än jag att det inte är något direkt fel på orginalfenorna till isonic.
Det måste vara det speciella bruna vattnet. Undrar om det är kopplat till den ökända roxensnuvan?:wink:
Jag tycker att fenorna släpper för lätt på slör när jag åker ner för choppet. Kanske är jag egentligen är för långsam….
/JE
-
Tack för alla svar och synpunkter, det blir nog en 32:a (till o börja med :wink:). Sen får man väl skaffa sig en riktig speedplanka å då verkar det vara Tuttle som gäller …
Logga in för att svara.