Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › fet framåt..
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
fet framåt..
Publicerad av ove226 på 10 juli, 2006 vid 08:02ja jag måste bara lägga in den här länken på campello..
saudan säger jag bara..hehe.
det är ju nästan ingen framåt utan mer en 360..ballt.http://www.boardseekermag.com/moves_and_movies/forwards/Ricardo_forward_2_016512K_Stream.wmv
styret svarade 18 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Det konstigaste är väl ändå att sånt där kallas loopar. Berätta för en flygare att våra snurrar kallas för loopar så skakar de bara på huvet. De är ju inte ens raka längre.
-
Rasmus_W wrote:Det konstigaste är väl ändå att sånt där kallas loopar. Berätta för en flygare att våra snurrar kallas för loopar så skakar de bara på huvet. De är ju inte ens raka längre.
Ja, speciellt eftersom looping alltid är bakåt. Det vi surfare kallar loop heter “Bunt” om man är flygare.
-
Rasmus_W wrote:Det konstigaste är väl ändå att sånt där kallas loopar. Berätta för en flygare att våra snurrar kallas för loopar så skakar de bara på huvet. De är ju inte ens raka längre.
om det är en framåtvolt kan ju diskuteras men en loop är det alltid oavsett om rotationen är vertikal eller horizontell -
_Alexander wrote:Rasmus_W wrote:Det konstigaste är väl ändå att sånt där kallas loopar. Berätta för en flygare att våra snurrar kallas för loopar så skakar de bara på huvet. De är ju inte ens raka längre.
om det är en framåtvolt kan ju diskuteras men en loop är det alltid oavsett om rotationen är vertikal eller horizontell
Visst, en kullerbytta är också en loop.
-
Svenne wrote:Visst, en kullerbytta är också en loop.
grym du e -
Svenne wrote:Ja, speciellt eftersom looping alltid är bakåt. Det vi surfare kallar loop heter “Bunt” om man är flygare.
Speciellt skulle jag vilja kalla många loopar skruvar eller rollar, eller möjligen volter. -
ja det är läckert va det än är..det va ju det jag ville komma fram till.
-
ove226 wrote:ja det är läckert va det än är..det va ju det jag ville komma fram till.
Så Sant!
Logga in för att svara.