Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fetaste Tricket För stunden!?
-
Fetaste Tricket För stunden!?
anonym-anvandare svarade 21 år, 5 månader sedan 19 Medlemmar · 55 Svar
-
jag lägger min helt orginella röst på airspock. Josh Stone gör den så j-vla snyggt på JPs sida. (ända tills landningen kommer ioförsig).
…………………..
vill du utmana en 87a. Ring så surfar vi…
-
Tja! Helt klart coolaste tricket just nu e MONKEY JIBE!
Görs den snyggt är den hur bra som helst! -
Jag väcker tråden till liv och slår ett slag för monkeyflippen… Den e rätt grym…
-
boardslide e faktiskt ett mycket underskattat trick och en väldigt lyckad avslutning på tävling. För de som är obekanta med detta spektakulära trick så går det till på följande vis.
1. slöra lätt in mot badviken i Fiskebäck (om nicke sitter å låtsas meka me seglet så gå en bit under honom)
2. Kroka ur och ställ brädan på hög kant samtidigt som du lutar dig bakåt.
3. Nu lägger sig brädan mer uppochner vilket tvingar dig att släppa riggen ( cambrat 7.1 är lagom) och förhoppningsvis glider fotarna ur fotstropparna och brädan tvärstannar medan din tröghet håller dig i rörelse framåt. Du lägger dig på brädans botten och glider på ryggen ner i vattnet. (om nicke fortfarande står å mekar ska han tro att du bryter ryggen).
4. Spatsera stolt upp på stranden och hämta förstapriset.Lycka till!
*för eventuella skador på någon eller något ansvaras ej
-
Det måste bara vara EL Telefono!!!
Man ligger på halvslör, ikrokad med god fart. Ta framhanden av bommen, gör ett hangloose tecken som du för upp mot huvudet (tummen mot örat och lillfingret mot munnen) – EL TELEFONO!!
Träna på att “hålla i telefonen” så länge som möjligt utan att föra tillbaka framhanden på bommen.
Lycka till!!
-
Eller varför inte en “Börsmäklar forward” = El telefono med varje hand + no-hand framåtloop à la Vidar Jensen. “Stockbroker forward” borde kunna bli tricket nummer 1 i Pozo.
Logga in för att svara.