• Feteleash?

Publicerad av petting_4 på 6 september, 2011 vid 18:41

Efter sjätte trashade leashen på 1 år börjar jag fundera på om det här verkligen är nåt för mig… (de flesta märken har strukit med) senast gick hela karbinhaken :/
    lade upp en liknande tråd i vintras nån gång och då fanns det nån som kunde tillverka multihållbara leashar av bokserlina eller dylikt.

Skulle behöva en som håller för tung lastbil med släp skulle jag tro, finns det nån vänlig själ där ute som fortfarande är lite händig på detta område?
    betalar självklart vad det kostar.
    Pm:a om det låter intressant!

Petter

regfellow svarade 13 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • plattvatten

Medlem
    7 september, 2011 vid 07:07

har en gammal ankarketting, kan detta vara ngt for herr petting?

• gnutten

Medlem
    7 september, 2011 vid 11:29

Förstår inte riktigt; hur håller du själv ihop om du kraschar så hårt??:tongue:

• pjoter

Medlem
    7 september, 2011 vid 13:40

Jag tillverkar.

Har lite mkt med annat nu men jag ska se om jag inte kan sätta ihop en till dig.
    Vi är tre som kör med sådana här nere och är nöjda. Det enda är att det blir karbiner i båda ändarna så du måste ha safety på selen, eller helt enkelt skippa möjligheten att släppa hela konkarongen.

Har själv pajat 3-4 leashar själv men den här håller hur bra som helst.
    vilken färg vill du ha? 🙂 blåvit, gulvit eller orangevit?
    Yberstarka krokar som är lite klumpigare eller lagom som tål ett par hundra kilo och inte slår ihjäl dig om du smäller till den?

Du kan även komma med önskemål om längd mm om du vill ha nåt spec, typ yberlång.
    sjukt custom. 🙂

• svinet

Medlem
    7 september, 2011 vid 20:13

Jag har haft samma problem. Pajjat 5 st i år tills jag bytte. Skall kolla vilket märke det nu var. Det var med en karbin som var gjuten och inte böjd till formen. Håller som fan. Skicka pm om jag glömmer kolla är inte hemma just nu

• svinet

Medlem
    7 september, 2011 vid 20:15
  • svinet

Medlem
    7 september, 2011 vid 20:17
  • hattfan

Medlem
    7 september, 2011 vid 21:22

Haha, svinet. Passande namn…

Den ser ju inte så jävla lång ut dock, är den det eller Martin? Jag har ingen löpande grej bak på min sele så jag sätter den antingen i någon av sidokrokarna men helst fram vid kroken. Kräver lite mer längd, räcker den runt?

• sourra

Medlem
    7 september, 2011 vid 21:37
    hattfan;668966 wrote:
    Den ser ju inte så jävla lång ut dock, är den det eller Martin?

Tänk om Martin fått en spänn varje gång han fått höra den frasen…

• svinet

Medlem
    8 september, 2011 vid 05:27

Haha jag måste vara så här annars överlever jag inte Sthlm. Längden hm skall hem o mäta. Tycker den är lång men skallkolla. du har rätt johan då vore man rik.

• pjoter

Medlem
    8 september, 2011 vid 09:17

Nackdelen med den du visade är ju att den är fetelång jämt, å lång å smal har aldrig funkat lika bra som kort och tjock….

De custombyggda har fördelen att när du inte är urkrokad så ligger de bara i en kort båge längs benet… Dvs de är aldrig i vägen i ex vågkörning där jag tycker det suger med en leash som släpar i vattnet. Nackdelen med det är ju dock att de aldrig hänger slappt när du är urkrokad utan de går direkt från bom-sele, vilket ev kan va lite jobbigt när man drar bommen över huvudet för att få leashen på rätt sida igen.. Fast å andra sidan är det mindre chans de lägger sig ett varv runt tummen eller liknande.

• petting_4

Medlem
    9 september, 2011 vid 04:41
    pjoter;668899 wrote:
    Jag tillverkar.

Har lite mkt med annat nu men jag ska se om jag inte kan sätta ihop en till dig.
    Vi är tre som kör med sådana här nere och är nöjda. Det enda är att det blir karbiner i båda ändarna så du måste ha safety på selen, eller helt enkelt skippa möjligheten att släppa hela konkarongen.

Har själv pajat 3-4 leashar själv men den här håller hur bra som helst.
    vilken färg vill du ha? 🙂 blåvit, gulvit eller orangevit?
    Yberstarka krokar som är lite klumpigare eller lagom som tål ett par hundra kilo och inte slår ihjäl dig om du smäller till den?

Du kan även komma med önskemål om längd mm om du vill ha nåt spec, typ yberlång.
    sjukt custom. 🙂

Underbart! 🙂 en gulvit ganska lång (standard plus 20cm) skulle bli super! 🙂 hur stora o matiga är de stora karbinerna? det kanske är lika bra att satsa fullt ut om det ska hålla?

Petter

• gadget

Medlem
    9 september, 2011 vid 07:30
    sourra;668967 wrote:
    Tänk om Martin fått en spänn varje gång han fått höra den frasen…

Haha.
    Han är känd som mannen med den långa slangen men det har kanske mer med hans yrkesval att göra?!?! :laugh:

• regfellow

Medlem
    10 september, 2011 vid 06:11

De är int längd och tjocklek utan m/s som gäller!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.