Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fett ös i Cabarete!!
-
Svar till:
Låt oss før enkelheten sæga 72 km/h (vilket då ær 20 m/s) och att gravitationsaccelerationen (g) ær 10 m/s^2. På klassiskt høgstadiemaner tænker vi oss att den potentiella energin omvandlas till rørelseenergi.
0,5*m*v^2 = m*g*h
==> h = (0,5*v^2)/g = (0,5*20^2)/10 = 20^2/20 = 20 m[/ QUOTE ]
-
Annapanna, jag vet. Dominera gör jag alltid, även om jag kanske kommer åka ut innan jag ens är med i skiten. Men fan, kiteloop HP o sånt e ju simpelt.
-
Det är inte fritt fall vi snackar om utan han har en kite som drar ganska ordentligt neråt när han är mitt i kiteloopen. Så du får nog lägga till en accelerationsvektor på några m/s…
-
Men nær han træffar vattenytan har han væl slutat accelerera (han minskar snarare farten)?
Det enda jag ville kommentera med min medverkar i denna tråden var att det måste gøra ont och att jag ær impad av killar som tar chansen… Bara før att ha något att jæmføra med så ville jag samtidigt påpeka att før att i fritt fall få upp en fart på 70 km/h så måste man falla ca 20 meter.
Om någon har lust att gøra någon mer avancerad fysik om fenomenet så ska jag med nøje læsa det!
/Freddan (F97)
-
det ar klart att du slutar accelerera nar du traffar vattenytan… det gor man med nar man kor in med bilen mot en betongvagg.
POOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSs,
Logga in för att svara.